| jm, Rynek Kolejowy ⚫ 23.09.2015 ⚫
136
Dziś, 23 września w ramach targów Trako odbyła się debata „Szanse liczone w stratach – dlaczego polscy przedsiębiorcy zapłacili tak wysoką cenę za modernizację infrastruktury w Polsce?” organizowana przez stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury.
W dyskusji wzięli udział: Tomasz Szuba – Prezes Zarządu Tines Capital Group, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury, Henryk Klimkiewicz – Prezes Zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, Członek Zarządu Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury, Barbara Dzieciuchowicz – Prezes Zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Andrzej Wach – Doradca Zarządu PORR AG, Jerzy Gajewski – Prezes Zarządu NDI S.A., Marcin Kamola – Business Development Manager, DCT Gdańsk S.A., Wiesław Nowak – Prezes Zarządu Grupy ZUE S.A., Adrian Furgalski – Przewodniczący Railway Business Forum oraz Jarosław Tomaszewski – Prezes Zarządu Trakcji PRKiI S.A. Moderatorem debaty był Jędrzej Puzyński, Rzecznik Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury.
– Postanowiłem zaangażować swój prywatny czas w tworzenie tej organizacji. Nie może być tak, że przemysł dający miejsca pracy i podatki nie ma żadnego głosu przy tworzeniu prawa. Zapowiadam, że będziemy tą organizacją, która nie będzie uczesana i grzeczna, a będzie stanowić realny głos przedsiębiorców – zapowiedział Tomasz Szuba.
Biznes przegrał
Henryk Klimkiewicz dodał, że jego zdaniem biznes poniósł porażkę w kończącej się perspektywie unijnej. Ale nie należy szukać winnych, bo „winni porażki są ci, którzy przegrali". – Mamy możliwości, żeby wyciągnąć wnioski i nie powtórzyć błędów w nowej perspektywie – dodał. – Jeśli przedsiębiorcy nie znajdą wspólnej płaszczyzny porozumienia i wymiany doświadczeń, to przegrają też w kolejnej perspektywie. Żale niczego nie zmienią – powiedział Klimkiewicz.
– Powołaliśmy stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury niezadowoleni z dotychczasowej reprezentacji pracodawców. Żadnej z nich zamawiający nie traktowali poważnie. Potrzebna jest jednolita, silna reprezentacja, która będzie odpowiednio finansowana – zaapelował prezes ZUE Wiesław Nowak.
– Zamawiający muszą zrozumieć, z czego się tworzy budżet państwa. Chodzi o firmy zatrudniające polskich pracowników, płacące podatki w kraju. W tej chwili przetargi wygrywają często nieznane firmy z zagranicy, bez potencjału w kraju, bo jedynym kryterium wyboru jest cena – dodał Nowak.
Potrzebne zmiany w prawie
Osiągnięcie silnej reprezentacji nie będzie jednak łatwe. – Izby gospodarcze i stworzyszenia są słabo umocowane prawnie, jeśli chodzi o wpływanie na zamawiających. Dopóki nie zmieni się prawo, ich głos w dalszym ciągu będzie tylko doradczy, z którym ustawodawca nie musi się liczyć. Dotyczy to nie tylko branży infrastrukturalnej, ale całej gospodarki. Będzie tak dopóty, dopóki o gospodarce będą decydować politycy, a nie ekonomości – podkreśliła Barbara Dzieciuchowicz, Prezes Zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
– Biorąc udział w Forum Inwestycyjnym mówię zamawiającym, że to nie jest przywilej zarządzania takimi środkami, ale odpowiedzialność – dodał Andrzej Wach, doradca zarządu Porr i były prezes PKP SA. Zgodził się z koniecznością przeprowadzenia zmian prawnych, wzmacniających oddziaływanie pracodawców na rząd.
Więcej z regionu:
Polska (46250)Duże utrudnienia na Warszawie Zachodniej. Wykonawca uszkodził kabel
761
Pasażer W trakcie prowadzonych prac na stacji Warszawa Zachodnia realizowanych przez Budimex, około godziny 18.00 doszło do uszkodzenia okablowania odpowiedzialnego za sterowanie ruchem pociagów na starych torach linii podmiejskiej w kierunku wschodnim.
Warszawa: Tramwajarze zamykają Wolską i Kasprzaka
431
Zintegrowany transport Wraz z postępem prac i budową kolejnych odcinków na trasie tramwaju na Kasprzaka zmienia się organizacja ruchu. W piątek, 12 maja, tramwajarze zamkną jezdnię ul. Wolskiej w stronę centrum. Z kolei w środę, 17 maja, otworzą Wolską, ale z ruchu wyłączą jezdnię ulicy Kasprzaka prowadzącą w stronę Bemowa. W obu etapach prac autobusy będą kursować zmienionymi trasami.
Niemcy. Strajk kolejarzy od niedzieli
469
Pasażer W niedzielę o 22 rozpocznie się w Niemczech 50-godzinny strajk kolejarzy. To kolejna odsłona walki między związkiem zawodowym EVG i przewoźnikami kolejowymi.
Warszawa: Budowa tramwaju do Wilanowa. Zniknie buspas na Sobieskiego
1,7k
Zintegrowany transport Rozpoczyna się kolejny etap budowy trasy tramwajowej do Wilanowa – prac związanych z przygotowaniem torowiska na ul. Sobieskiego. W nocy z piątku na sobotę, z 12 na 13 maja, zlikwidowany zostanie buspas pomiędzy al. Wilanowską a ul. św. Bonifacego. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu – po jednym w każdym kierunku.
Noc Muzeów z Kolejami Mazowieckimi
299
Pasażer Spółka Koleje Mazowieckie ponownie włącza się w obchody Nocy Muzeów. To już 19. edycja tego wydarzenia. Jest ono adresowane nie tylko do miłośników i pasjonatów kolei, ale także do tych, którzy dopiero chcą rozpocząć swoją przygodę z koleją. KM serdecznie zapraszają na Kolejową Noc Muzeów organizowaną przez Stację Muzeum.
III Kongres Rozwoju Kolei w Warszawie
167
Biznes 6 czerwca br. w Warszawie, na PGE Narodowym im. Kazimierza Górskiego, odbędzie się III edycja Kongresu Rozwoju Kolei. Organizatorem wydarzenia jest Grupa PKP.
Metro na Karolin: Trwają prace przy ścianach szczelinowych
529
Infrastruktura Trwają prace przy budowie trzech stacji pasażerskich metra i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin na ostatnim, bemowskim odcinku linii M2. Powstają już pierwsze ściany korpusu stacji Karolin, położonej u zbiegu ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
PKP.appka z nowymi funkcjami
865
Innowacje Moduł zgłaszania usterek na dworcach, wygodniejsza strona startowa, a także prezentacja spodziewanego czasu opóźnień pociągów na całej długości trasy – to tylko niektóre z elementów, które wprowadziła majowa aktualizacja PKP.appki.
Tramwaje Warszawskie pokryją rozchodnikiem torowiska w trzech miejscach
1,3k
Zintegrowany transport Tramwaje Warszawskie poszukują firmy, która zazieleni torowiska w trzech miejscach stolicy. Maty rozchodnikowe i rozchodnikowo-ziołowe pojawią się zarówno na tłuczniu, jak i na podbudowie bezpodsypkowej. W sumie zielona zabudowa obejmie blisko 3,8 km toru pojedynczego.
Portfel Google już w Koleo
287
Pasażer Użytkownicy aplikacji Koleo na urządzeniach z systemem Android mogą dodawać swoje bilety PKP Intercity do Portfela Google.
jm, Rynek Kolejowy - Redaktor naczelny portalu Rynek Kolejowy
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >