Firma Infrakol otrzymała zlecenie na prace dodatkowe w Jeleniej Górze, w tym modernizację peronu nr 1 c. Zamówienia udzielono w ramach rozszerzenia obowiązującego kontraktu na modernizację stacji.
Przed rokiem, 12 czerwca 2015 roku PKP PLK podpisała z konsorcjum Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego Infrakol i Track Tec Construction umowę na modernizację stacji Jelenia Góra za 23,7 mln zł brutto. Przewidywała ona przebudowę trzech peronów na stacji do końca roku, w tym ich podwyższenie, wymianę nawierzchni, wiat, informacji pasażerskiej czy oświetlenia. Kontrakt obejmował też przejście podziemne, tory i rozjazdy.
Teraz Infrakol otrzymał od PKP PLK zamówienie dodatkowe na tejże stacji. Zakres zadania obejmuje wymianę nawierzchni torowej toru nr 18 na długości peronu nr 1 c, montaż nowego rozjazdu, odbudowę peronu nr 1 c, wymianę nawierzchni torowej toru nr 36 na długości 280 metrów, likwidację toru nr 20 a także opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz certyfikacji w zakresie TSI Infrastruktura i TSI PRM.
Zamówienie zostało udzielone bez przetargu, ponieważ, jak czytamy w dokumentacji, polega na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, które zostały ujęte na zadaniu podstawowym, a także zostało udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, a zakres zadań nie przekracza kwoty 8 993 514 złotych netto przeznaczonej na zamówienia uzupełniające w ogłoszeniu przetargowym.
To nie koniec nowych zleceń na linii 274. Trwa postępowanie na
prace na odcinku Wrocław Grabiszyn – Smolec. Jak informuje PKP PLK, na linii 274 tylko w 2016 r. odnowionych będzie 30 km toru, wymienione będzie 20 km sieci trakcyjnej. Więcej na temat zakresu prac na linii
można przeczytać tutaj.