NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Ile wagonów sypialnych i kuszetek kursuje w pociągach PKP Intercity?

| Michał Szymajda 09.09.2020 116

Ile wagonów sypialnych i kuszetek kursuje w pociągach PKP Intercity?
Nocny pociąg na stacji w Świnoujściufot. M. Szymajda
Od połowy marca aż do 10 lipca PKP Intercity nie dołączało do swoich pociągów wagonów specyficznych dla komunikacji nocnej. Zdaniem przewoźnika, przez koronawirusa popyt na nie zmalał, tak samo jak na inne usługi przewozowe.
Aż do 11 lipca, zgodnie z zaleceniami Sanepidu, PKP Intercity nie włączało do pociągów nocnych wagonów z miejscami do leżenia i sypialnych. Zalecenia podobnego od dawna nie było już w innych krajach europejskich. Pociągi nocne, mimo utyskiwań pasażerów, posiadały w zestawieniu wyłącznie wagony z miejscami do siedzenia. Nie wiadomo na jakiej podstawie instytucja zajmująca się ochroną epidemiologiczną uznała, że trudniej będzie zarazić się koronawirusem w ośmioosobowym przedziale pociągu TLK. Po 11 lipca przewoźnik znów mógł włączać niebieskie wagony do składów. Ile jeździło ich codziennie?

– W okresie wakacji w połączeniach nocnych PKP Intercity wykorzystywało 26 wagonów sypialnych i 12 z miejscami do leżenia, w tym w połączeniach międzynarodowych 4 wagony sypialne – odpowiedziało na nasze pytania biuro prasowe PKP Intercity.

PKP Intercity wagonów sypialnych ma jednak znacznie więcej. Gorzej z kuszetkami, które w pociągach nocnych często zastępowane są właśnie wagonami sypialnymi, o wyższym standardzie.

– PKP intercity posiada w eksploatacji 16 wagonów z miejscami do leżenia i 50 wagonów sypialnych – przyznaje przewoźnik. Zdaniem operatora konieczności uruchamiania aż tak dużej liczby wagonów z łóżkami nie ma.

– Na planowanie połączeń nocnych ma wpływ zapotrzebowanie pasażerów na taką podróż. Przede wszystkim pociągi nocne uruchamiane są w sezonach letnich i w czasie ferii zimowych. Należy jednak zaznaczyć, że tegoroczny sezon letni jest odmienny od poprzednich ze względu na epidemię koronawirusa. Uruchomienie nocnych połączeń nastąpiło dość późno – z 10 na 11 lipca, a zapotrzebowanie na takie podróże, czyli frekwencja w nocnych pociągach dopiero się odtwarza po okresie ogólnego spadku w rezerwacji biletów w czasie obowiązywania ograniczeń w przemieszczaniu się – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego operatora. Z naszych informacji wynika jednak, że część wagonów nie posiada ważnych przeglądów, które umożliwiłyby im wjazd na sieć kolejową PKP PLK.

Zaznaczyć należy, że od sierpnia w międzynarodowym pociągu Chopin, w relacji do Budapesztu, kursował pociąg słowackiej spółki, choć wcześniej dojeżdżał tam polski wagon.

– W pociągu Chopin kursuje słowacki wagon sypialny, uzupełniając tym samym dostępną w PKP Intercity liczbę klimatyzowanych wagonów sypialnych, mogących kursować w komunikacji międzynarodowej – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego. Obecnie do Budapesztu nie kursuje żaden taki wagon, bowiem wjazd na Węgry nie jest możliwy bez negatywnego testu na koronawirusa, co skutecznie ogranicza zainteresowanie podróżami do tego kraju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44735)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44735)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5