Deutsche Bahn zapowiada rewolucję w obsłudze głównych połączeń międzymiastowych. Na wrześniowych targach InnoTrans zaprezentowano naturalnej wielkości makietę czoła nowego pociągu ICx.
– ICx wyznacza nowe standardy w każdym aspekcie: w kwestii niezawodności, ekologiczności, a także komfortu podróżowania. Pociąg będzie o 20 ton lżejszy i zapotrzebowanie na energię będzie o 30% niższe. To krok milowy w odnowie naszego taboru – zachwala Rüdiger Grube, dyrektor DB. – Dobrze jest widzieć, jak linie KDP rozwijają się na świecie. To prawdziwa alternatywa dla podróży samolotem – mówi Peter Ramsauer, Minister Transportu.
W maju 2011 r. Deutsche Bahn podpisały umowę ramową z Siemensem na produkcję do 300 składów. W pierwszej kolejności powstanie 130 pociągów. Składy ICx będą stanowiły podstawę głównych relacji krajowych Intercity i Intercity-Express. Szacuje się, że 70% wpływów biletów na tych trasach będzie pochodziło właśnie z połączeń obsługiwanymi składami ICx.
To największy kontakt Siemensa w historii firmy. Jak zachwala producent, z partnerem, firmą Bombardier, udało się opracować projekt najprzyjaźniejszego środowisku i najnowocześniejszego pociągu na świecie. ICx ma zacząć obsługiwać połączenia na sieci DB w 2016 r.