NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ICE po nowej trasie Monachium – Berlin

| Artur Bogdanowicz 02.01.2018 4,8k

ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
Fot. Artur Bogdanowicz
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
Od 10 grudnia podróżni z Bawarii i Berlina mogą korzystać z szybkiego połączenia kolejowego między stolicą Niemiec a Monachium. Dzięki oddaniu do użytku ostatniego odcinka trasy (VDE 8) sprintery ICE łącza oba miasta w niecałe 4 godziny; pozostałe składy ICE potrzebują na to 4,5 godziny.
Niemiecki korespondent RK przetestował nową linię w przedświąteczna sobotę. ICE 1714 do Binz na Rugii, połączony z 1724 ICE do Rostocku (na odcinku Monachium – Norymberga – Bamberg – Erfurt – Lipsk – Lutherstadt Wittenberg – Berlin Südkreuz – Berlin Hbf), wyruszył punktualnie o 6:55 ze stolicy Bawarii i równie punktualnie, o 11:29, dotarł do stolicy kraju.

Deutsche Bahn rekomendowały podróżnym rezerwację miejsc w pociągach w okresie świąteczno-noworocznym, na wiele połączeń brakowało miejscówek już na dwa tygodnie przed wyjazdem (podobnie było też w Polsce). W Niemczech rezerwacja miejsc jest fakultatywna. Gdy pociągi są przepełnione zdarza się jednak, że podróżni bez ważnej rezerwacji miejsca proszeni są o opuszczenie pociągu i skorzystanie z alternatywnego połączenia. Tym razem tak się jednak nie stało, a zarówno w drugiej, jak i pierwszej klasie, w każdym wagonie wolnych było minimum kilka miejsc.

W wykonującym kurs składzie ICE-T bezprzewodowy internet funkcjonował naprawdę dobrze, w klasie 1. możliwe było nawet ściągnięcie z sieci dostępnych bezpłatnie czasopism i filmów – bez jakichkolwiek zakłóceń. Personel, w wyraźnie świątecznym nastroju, dokładał wszelkich starań, by podróż mijała naprawdę milo. Dla pasażerów przyzwyczajonych do ciekawej krajobrazowo trasy nad rzeką Saale odmianą są zapewne widoki środkowej Turyngii, częściowo jednak niewidoczne z powodu przejazdu tunelami lub ukryte za licznymi ekranami akustycznymi. Bez problemu podziwiać można jednak np. Erfurt.

W pierwszej połowie grudnia niemieckie media informowały o dużych opóźnieniach pociągów na tej trasie, które nie ominęły nawet uczestników uroczystej inauguracji. Między 10 a 18 grudnia 94 pociągi dotarły do celu punktualnie, 195 składów było opóźnionych o ponad minutę, z tego 125 o więcej niż 6 minut. Pojedyncze opóźnienia występowały również w ostatnich dniach, jednak ich liczba na szczęście maleje.

W drugim dniu stycznia poranne pociągi z Monachium do Berlina notowały opóźnienia rzędu 2-40 minut, w kierunku przeciwnym kursowały punktualnie lub z maksymalnie dwuminutowym poślizgiem. Już teraz jednak widać, że mimo początkowych trudności, nowa oferta została przyjęta z radością przez podróżnych. Warto dodać, że między metropoliami ponad 20 razy dziennie lata Lufthansa, 8 par połączeń od połowy stycznia zapowiedział Easyjet. Ogłoszone przez Eurowings 4 pary lotów dziennie zostały jednak odwołane. Konkurencyjne, ale niekorzystne czasy przejazdu na trasie oferuje także Flixbus.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5