NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów

| Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15.12.2017 78

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów
Fot. DB
Uroczyste otwarcie nowej trasy dużych prędkości Monachium-Berlin przejdzie do historii jako wyjątkowo nieudane. Co gorsza, w tydzień po otwarciu wciąż napływają niezbyt pomyślne dla podróżnych wieści.
Wczoraj (14 grudnia) większość pociągów na linii Monachium-Berlin, w ramach której otwarto nowy odcinek Kolei Dużych Prędkości, opóźniona była średnio 20 minut, a jeden z porannych składów z Bawarii do stolicy Niemiec dotarł do celu aż o 2,5h później niż planowano. Z uwagi na awarię systemu ETCS (European Train Control System) pociąg ten został przekierowany na inną trasę.

Podobne problemy spotykały pasażerów przez ostatnie kilka dni. Również warunki pogodowe i awarie zwrotnic z pewnością nie poprawiały sytuacji; mnożyły się opóźnienia i odwołania kursów. W środę Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) ogłosiły specjalną ofertę odszkodowań dla podróżnych, mającą obowiązywać do końca roku: w przypadku opóźnienia składu ICE na nowej trasie o ponad godzinę, DB zwróci pełną cenę biletu i zaoferuje kupon na 50 euro.

W oficjalnym stanowisku przedstawionym prasie Birgit Bole Bohle z zarządu DB Fernverkehr (przewoźnik dalekobieżny z grupy DB) osobiście przeprosiła wszystkich pasażerów za zaistniałe okoliczności. Potwierdziła także, że większość utrudnień wynika właśnie z kłopotów z systemem ETCS i polega na niewłaściwym ograniczaniu prędkości pociągów. Przewoźnik analizuje tą sytuację wspólnie z dostawcą urządzeń – Alstomem.

Jak udało nam się potwierdzić, problem dotyczy starszych pociągów ICE 3, a nie najnowszych ICE 4, które również zadebiutowały w ubiegły weekend. Ich prędkość maksymalna jest niższa niż ICE 3 i wynosi 250 km/h.

Ogółem w pierwszych dniach po otwarciu ponad 10% sprinterów ICE na linii Monachium-Berlin odnotowało poważne opóźnienia, zostało przekierowanych na inną trasę lub odwołanych. Niemieccy komentatorzy oceniają zaistniałą sytuację jednoznacznie jako „katastrofę”, „porażkę”, „wielką klapę”. Podobne nastroje dominują też zresztą w polskiej prasie, komentującej wpadkę niemieckich kolei. Pozostaje mieć nadzieję, że już niebawem pasażerowie Deutsche Bahn znowu będą mogli zaufać opublikowanym rozkładom i docierać do celu o czasie.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS