NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów

| Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15.12.2017 78

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów
Fot. DB
Uroczyste otwarcie nowej trasy dużych prędkości Monachium-Berlin przejdzie do historii jako wyjątkowo nieudane. Co gorsza, w tydzień po otwarciu wciąż napływają niezbyt pomyślne dla podróżnych wieści.
Wczoraj (14 grudnia) większość pociągów na linii Monachium-Berlin, w ramach której otwarto nowy odcinek Kolei Dużych Prędkości, opóźniona była średnio 20 minut, a jeden z porannych składów z Bawarii do stolicy Niemiec dotarł do celu aż o 2,5h później niż planowano. Z uwagi na awarię systemu ETCS (European Train Control System) pociąg ten został przekierowany na inną trasę.

Podobne problemy spotykały pasażerów przez ostatnie kilka dni. Również warunki pogodowe i awarie zwrotnic z pewnością nie poprawiały sytuacji; mnożyły się opóźnienia i odwołania kursów. W środę Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) ogłosiły specjalną ofertę odszkodowań dla podróżnych, mającą obowiązywać do końca roku: w przypadku opóźnienia składu ICE na nowej trasie o ponad godzinę, DB zwróci pełną cenę biletu i zaoferuje kupon na 50 euro.

W oficjalnym stanowisku przedstawionym prasie Birgit Bole Bohle z zarządu DB Fernverkehr (przewoźnik dalekobieżny z grupy DB) osobiście przeprosiła wszystkich pasażerów za zaistniałe okoliczności. Potwierdziła także, że większość utrudnień wynika właśnie z kłopotów z systemem ETCS i polega na niewłaściwym ograniczaniu prędkości pociągów. Przewoźnik analizuje tą sytuację wspólnie z dostawcą urządzeń – Alstomem.

Jak udało nam się potwierdzić, problem dotyczy starszych pociągów ICE 3, a nie najnowszych ICE 4, które również zadebiutowały w ubiegły weekend. Ich prędkość maksymalna jest niższa niż ICE 3 i wynosi 250 km/h.

Ogółem w pierwszych dniach po otwarciu ponad 10% sprinterów ICE na linii Monachium-Berlin odnotowało poważne opóźnienia, zostało przekierowanych na inną trasę lub odwołanych. Niemieccy komentatorzy oceniają zaistniałą sytuację jednoznacznie jako „katastrofę”, „porażkę”, „wielką klapę”. Podobne nastroje dominują też zresztą w polskiej prasie, komentującej wpadkę niemieckich kolei. Pozostaje mieć nadzieję, że już niebawem pasażerowie Deutsche Bahn znowu będą mogli zaufać opublikowanym rozkładom i docierać do celu o czasie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS