NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ICE 4 rozpoczęły kursy nadzorowane z pasażerami w Niemczech

| Michał Szymajda 02.11.2016 433

ICE 4 rozpoczęły kursy nadzorowane z pasażerami w Niemczech
ICE 4 rozpoczęły kursy nadzorowane z pasażerami w NiemczechFot. DB
31 października pierwszy elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości ICE 4 (wcześniej nazywany ICE X) wyprodukowany przez Siemensa w kooperacji z Bombardierem rozpoczął kursy z pasażerami.
Pierwszy ze składów rozpoczął kursowanie w ramach połączenia ICE Hamburg Altona – München HBF (odjazd o godzinie 4:41, przyjazd do Monachium na 9:46) oraz München HBF – Hamburg Altona (odjazd o godzinie 14:16, na miejscu o 17:21). Pierwotnie jazdy nadzorowane z pasażerami miały rozpocząć się 24 października, jednak przesunięto je na późniejszy termin. To właśnie pomiędzy Monachium a Hamburgiem w grudniu 2017 ICE 4 mają rozpocząć normalne jazdy z klientami DB, zastępując ponad 25-letnie szybkie pociągi ICE pierwszej generacji.

Przejazdy z pasażerami mają prowadzić do „sprawdzenia bojem” napędu i konstrukcji pociągów a także sprawdzenia użyteczności rozwiązań w przestrzeni pasażerskiej. Będą trwały rok i mają zminimalizować możliwość pojawienia się „chorób wieku dziecięcego” w pozostałych zamówionych przez DB składach, których łącznie będzie 130, z możliwością rozszerzenia kontraktu do 300 pociągów.

Dwunastoczłonowy pociąg ma prawie 350 metrów długości i dysponuje 830 miejscami siedzącymi (w tym 205 w klasie pierwszej), zaś w wersji siedmioczłonowej znajdzie się tam 456 miejsc (w tym 77 w klasie pierwszej), włącznie ze strefą malucha, a także z wagonem restauracyjnym. W składach znajdą się także miejsca dla rowerów. Dłuższy pociąg będzie mógł rozwijać prędkość do 250 km/h, krótsze – do 230 km/h. To, co najbardziej wyróżnia nową serię zestawów ICE od pozostałych to możliwość zmiany konfiguracji składu poprzez dodanie np. wagonów silnikowych dla potrzeb linii w cięższym terenie, lub wydłużenie/skrócenie pociągów w bazach użytkownika, bez konieczności interwencji producenta.

W związku z zamówieniem DB we Wrocławiu powstałą nowa hala do montażu pudeł pociągów ICE 4 generacji (ich produkcją zajmuje się Bombardier). Jej oficjalne otwarcie odbędzie się 3 listopada. Więcej na temat inwestycji przeczytasz tutaj.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5