Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

IC otwiera oferty na modernizację 30 wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
IC otwiera oferty na modernizację 30 wagonów
fot. Martyn Janduła
PKP Intercity dokonało otwarcia ofert w dwóch przetargach na modernizację łącznie 30 wagonów. 20 z nich to wagony drugiej klasy typu 141A, natomiast 10 to wagony osobowe pierwszej klasy typu 140A/112A.

Wagony drugiej klasy

Wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 20 wagonów osobowych to przedmiot pierwszego postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP Intercity. Przewoźnik chce zmodernizować wagony osobowe 141A drugiej klasy z przedziałami.

Termin składania ofert minął 2 marca 2017 roku. Tymczasem dopiero teraz PKP Intercity dokonało otwarcia ofert. W tym zadaniu tylko dwie firmy są zainteresowane wykonaniem prac. Najtańsza okazała się oferta Pesy – 76 mln zł brutto. Druga oferta pochodzi od H. Cegielskiego – Fabryka Pojazdów Szynowych, opiewa na 88 mln zł brutto. Niestety, obie propozycje przekraczają przygotowany budżet, który wyniósł 70 mln zł brutto.

Wagony pierwszej klasy


Podobna sytuacja ma miejsce w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 10 wagonów osobowych 140A/112A. Po wykonanej modernizacji wagony osobowe będą wagonami przedziałowymi 1. klasy.

Budżet zamawiającego to 34,44 mln zł brutto. Oferta Pesy opiewa na 40 mln zł brutto, z kolei oferta H. Cegielskiego – Fabryka Pojazdów Szynowych to 44,9 mln zł brutto.

Zabudowane toalety

W pierwszej fazie wykonawca będzie miał za zadanie zdemontować wszystkie maszyny, urządzenia, podzespoły i wszelkie elementy wagonów. W kolejnych etapach nastąpi oczyszczanie pojazdów z brudu i smaru, naprawa szkieletu pudła i poszycia pudła i dachu. W specyfikacji przewidziano zmodernizowanie szkieletu i poszycia pudła, zabezpieczenie antykorozyjne i wygłuszenie, wykonanie malatury zewnętrznej oraz izolacji cieplnej i akustycznej o wysokiej skuteczności. Naprawa obejmie również zestawy kołowe i łożyska osiowe. Wózki wagonowe będą miały wymienione klocki hamulcowe. Modernizacja wózka będzie miała na celu utrzymanie jego prędkość eksploatacyjnej, która po pracach ma wynieść nadal 160 km/h.

Prace we wnętrzu wagonu sprowadzać się będą do wymiany półek bagażowych, naprawy konstrukcji siedzeń wraz z nową zabudową. W korytarzu ma się znaleźć 10 uchylnych siedzeń, które po złożeniu będą tworzyć jednolitą płaszczyznę ze ścianą. Każde siedzenie ma zostać wyposażone w gniazdko elektryczne. W przedziałach znajdą się również nowe zasłonki oraz wykładzina podłogowa. Drzwi wejściowe będą w całości automatyczne oraz odskokowo-przesuwne. Zamawiający w zapisach przetargowych zawarł również punkt o zabudowie zbiornika na wodę i fekalia, co oznacza, ze toalety w wagonach będą miały zamknięty obieg. Wykonawca dodatkowo zobowiązany będzie także do zamontowania w wagonach urządzeń pomiarowych i diagnostycznych.

Na koniec wykonawca pomaluje wagon farbami chemoutwardzalnymi o podwyższonej jakości. Dodatkowo malatura zostanie zabezpieczona powłoką antygraffiti. Środki malarskie będą charakteryzować się zwiększoną odpornością na uderzenia, ścieranie i działanie czynników atmosferycznych.

Terminy realizacji

Termin wykonania każdego z zamówień określono na 12 miesięcy. Przy czym czas realizacji modernizacji pierwszego wagonu nie może wynieść więcej niż 100 dni kalendarzowych. Dla kolejnych wagonów prace ustalono maksymalnie na 70 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga ponadto udzielenia gwarancji jakości przez 60 miesięcy na malaturę, wymianę koła bosego, wymianę osi, akumulatory, perforację poszycia pudła i dla systemów IT. 36 miesięcy na wymianę obręczy oraz 48 miesięcy na wymianę łożysk.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij