NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

IC otwiera oferty na modernizację 30 wagonów

| Martyn Janduła 07.04.2017 62

IC otwiera oferty na modernizację 30 wagonów
fot. Martyn Janduła
PKP Intercity dokonało otwarcia ofert w dwóch przetargach na modernizację łącznie 30 wagonów. 20 z nich to wagony drugiej klasy typu 141A, natomiast 10 to wagony osobowe pierwszej klasy typu 140A/112A.
Wagony drugiej klasy

Wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 20 wagonów osobowych to przedmiot pierwszego postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP Intercity. Przewoźnik chce zmodernizować wagony osobowe 141A drugiej klasy z przedziałami.

Termin składania ofert minął 2 marca 2017 roku. Tymczasem dopiero teraz PKP Intercity dokonało otwarcia ofert. W tym zadaniu tylko dwie firmy są zainteresowane wykonaniem prac. Najtańsza okazała się oferta Pesy – 76 mln zł brutto. Druga oferta pochodzi od H. Cegielskiego – Fabryka Pojazdów Szynowych, opiewa na 88 mln zł brutto. Niestety, obie propozycje przekraczają przygotowany budżet, który wyniósł 70 mln zł brutto.

Wagony pierwszej klasy


Podobna sytuacja ma miejsce w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 10 wagonów osobowych 140A/112A. Po wykonanej modernizacji wagony osobowe będą wagonami przedziałowymi 1. klasy.

Budżet zamawiającego to 34,44 mln zł brutto. Oferta Pesy opiewa na 40 mln zł brutto, z kolei oferta H. Cegielskiego – Fabryka Pojazdów Szynowych to 44,9 mln zł brutto.

Zabudowane toalety

W pierwszej fazie wykonawca będzie miał za zadanie zdemontować wszystkie maszyny, urządzenia, podzespoły i wszelkie elementy wagonów. W kolejnych etapach nastąpi oczyszczanie pojazdów z brudu i smaru, naprawa szkieletu pudła i poszycia pudła i dachu. W specyfikacji przewidziano zmodernizowanie szkieletu i poszycia pudła, zabezpieczenie antykorozyjne i wygłuszenie, wykonanie malatury zewnętrznej oraz izolacji cieplnej i akustycznej o wysokiej skuteczności. Naprawa obejmie również zestawy kołowe i łożyska osiowe. Wózki wagonowe będą miały wymienione klocki hamulcowe. Modernizacja wózka będzie miała na celu utrzymanie jego prędkość eksploatacyjnej, która po pracach ma wynieść nadal 160 km/h.

Prace we wnętrzu wagonu sprowadzać się będą do wymiany półek bagażowych, naprawy konstrukcji siedzeń wraz z nową zabudową. W korytarzu ma się znaleźć 10 uchylnych siedzeń, które po złożeniu będą tworzyć jednolitą płaszczyznę ze ścianą. Każde siedzenie ma zostać wyposażone w gniazdko elektryczne. W przedziałach znajdą się również nowe zasłonki oraz wykładzina podłogowa. Drzwi wejściowe będą w całości automatyczne oraz odskokowo-przesuwne. Zamawiający w zapisach przetargowych zawarł również punkt o zabudowie zbiornika na wodę i fekalia, co oznacza, ze toalety w wagonach będą miały zamknięty obieg. Wykonawca dodatkowo zobowiązany będzie także do zamontowania w wagonach urządzeń pomiarowych i diagnostycznych.

Na koniec wykonawca pomaluje wagon farbami chemoutwardzalnymi o podwyższonej jakości. Dodatkowo malatura zostanie zabezpieczona powłoką antygraffiti. Środki malarskie będą charakteryzować się zwiększoną odpornością na uderzenia, ścieranie i działanie czynników atmosferycznych.

Terminy realizacji

Termin wykonania każdego z zamówień określono na 12 miesięcy. Przy czym czas realizacji modernizacji pierwszego wagonu nie może wynieść więcej niż 100 dni kalendarzowych. Dla kolejnych wagonów prace ustalono maksymalnie na 70 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga ponadto udzielenia gwarancji jakości przez 60 miesięcy na malaturę, wymianę koła bosego, wymianę osi, akumulatory, perforację poszycia pudła i dla systemów IT. 36 miesięcy na wymianę obręczy oraz 48 miesięcy na wymianę łożysk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5