NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

IC Malczewski w maju nie jechał punktualnie ani razu. Będą zmiany w rozkładzie

| Michał Szymajda 01.06.2017 163

IC Malczewski w maju nie jechał punktualnie ani razu. Będą zmiany w rozkładzie
zdjęcie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Na początku roku pisaliśmy o pociągu TLK Kociewie, który trzymał się rozkładu jazdy jedynie w wyjątkowych przypadkach. Od marcowej korekty rozkładu jazdy pociąg ten kursuje już przeważnie bez większych opóźnień, wyrosła mu jednak niechlubna konkurencja w postaci IC Malczewski.
O problemach z IC Malczewski, który przemierza jeden z najdłuższych odcinków w kraju, pomiędzy Przemyślem a Słupskiem (ma też grupę wagonów do Kołobrzegu, rozłączaną/dołączaną w Białogardzie), dowiedzieliśmy się od czytelnika. Z niedowierzaniem przyjęliśmy informację, że pociąg ten w maju, przynajmniej wyjeżdżając ze Słupska, do stacji końcowej punktualnie nie dotarł ani razu. Sprawdziliśmy to jednak w zestawieniu odjazdów i przyjazdów na portalu infopasażer. Największe opóźnienie w dojeździe do stacji końcowej IC Malczewski miał 22 maja, kiedy do Przemyśla Głównego dotarł 184 minut po czasie (opóźnienia powyżej 100 minut miał też 3, 4, 9 i 29 maja, powyżej 60 minut 1, 19, 15 maja, a normą są opóźnienia 30-40 minutowe), niemal udało mu się zmieścić w rozkładzie 11 maja, kiedy dojechał do stacji przeznaczenia z tylko 8-minutowym opóźnieniem. Nigdy w maju nie jechał punktualnie w całej relacji. Sięgając głębiej, dowiadujemy się, że od 11 grudnia 2016 roku, czyli z momentem uruchomienia pociągu, do dzisiaj, IC Malczewski jechał zgodnie z rozkładem jedynie kilkanaście razy.

Jakie przyczyny opóźnień?

Czytelnik po kolei wymienia przyczyny opóźnień pociągu na podstawie własnych obserwacji. Zwraca uwagę m.in. na wydłużone prace manewrowe w Białogardzie, prace modernizacyjne na odcinku Poznań – Wrocław (Mosina), czy krótki czas przejazd zaplanowany dla odcinka Wrocław – Kraków, nie do wykonania w wypadku zamiany lokomotywy EP09 na wolniejszą EU/EP07, co zdarza się często. Czytelnik zwraca uwagę, że mimo możliwość znacznej poprawy oferty po niemal zakończonej modernizacji linii między Krakowem a Rzeszowem, przy takich opóźnieniach pociągu „popyt można uznać za wygaszony”. Na szczęście wygląda na to, że PKP Intercity zdaje sobie sprawę z problemów.

Korekta rozkładu obejmie IC Malczewski

– Ze względu na zdarzające się opóźnienia składu IC Malczewski, wynikające m.in. z awarii infrastruktury czy konieczności podstawienia zastępczej lokomotywy, od czerwca rozkład jazdy pociągu zostanie dopasowany do rzeczywistego czasu przejazdu na trasie – komentuje Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Od 11 czerwca wydłuży się więc czas jazdy IC Malczewski. Trasę między Kołobrzegiem a Przemyślem pokona w 14 godzin i 19 minut (dotąd w 13 godzin i 26 minut), przejazd pociągiem ze Słupska do Przemyśla zajmie natomiast 14 godzin i 53 minuty (teraz 14 godzin).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5