Partnerzy serwisu:
Pasażer

IC „Barbakan” i „Asnyk” opóźnione o co najmniej miesiąc

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
IC „Barbakan” i „Asnyk” opóźnione o co najmniej miesiąc
fot. KolejowyJerzyk, lic. CC BY-SA 4.0.Pociąg Pesa Dart
PKP Intercity przesuwa wprowadzenie do rozkładu jazdy kolejnych pociągów kategorii InterCity z powodu opóźnień w dostawach jednostek Dart. 12 marca nie będzie pierwszym dniem kursowania IC „Barbakan” i IC „Asnyk”. To ważne dla węzła łódzkiego pociągi, które mają zapewnić dojazd w dogodnych godzinach m.in. do Poznania, Krakowa, Wrocławia i Jeleniej Góry.

W związku z opóźnieniami w dostawach jednostek Pesa Dart, PKP Intercity nie wprowadziło w grudniu do rozkładu jazdy wszystkich zaplanowanych wcześniej pociągów kategorii InterCity. Część połączeń, które docelowo obsłużą nowe zespoły trakcyjne, realizowana była składami wagonowymi, a ich kategorię tymczasowo zmieniono na TLK. Przewoźnik, rozpoczynając eksploatację kolejnych ED161, włącza kursy do segmentu IC.

Kilka innych pociągów nie znalazło się w tzw. zamknięciowym rozkładzie jazdy obowiązującym od grudnia do marca w ogóle. To IC „Barbakan” Kraków Płaszów – Szczecin Główny – Kraków Płaszów i IC „Asnyk” Łódź Kaliska – Jelenia Góra – Łódź Kaliska. Wiemy już, że żadne z tych połączeń nie będzie realizowane także od 12 marca, kiedy wejdzie w życie pierwsza korekta tegorocznego rozkładu.

Brakuje zastępstwa za zlikwidowaną „Śnieżkę”

– Zmiana terminu uruchomienia tych pociągów wynika ze zmian w terminie dostaw jednostek Dart – potwierdza Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. – Konieczne jest też zachowanie odpowiedniej rezerwy składów Flirt – tłumaczy przedstawicielka przewoźnika. Spółka nie zdecydowała się, inaczej niż np. w przypadku kilku innych połączeń z Łodzi w kierunku Wrocławia, tymczasowo zastąpić niedostarczonych zespołów składami zestawionymi z wagonów i lokomotywy.

Oba te połączenia są szczególnie istotne z punktu widzenia obsługi aglomeracji łódzkiej. „Asnyk” ma bowiem zapewniać pierwsze w ciągu doby połączenie pociągami dalekobieżnymi z Wrocławiem. Nie licząc wczesnoporannego pociągu Regio Przewozów Regionalnych, łodzianie nie mają bowiem obecnie żadnego zastępstwa za nieuruchomiony w tym rozkładzie jazdy poranny kurs Warszawa – Szklarska Poręba (do grudnia pod nazwą TLK „Śnieżka”).

Osiem godzin przerwy w ruchu w ciągu dnia. Do kiedy?

Podobnie mocno odczuwalne są skutki braku zaplanowanego IC „Barbakan”. Ma on zapełniać aż ośmiogodzinną przerwę pomiędzy pociągami do Krakowa, odjeżdżając z Łodzi-Widzewa o 14:35 – po czterech godzinach od odjazdu IC „Wawel”. Analogiczna sytuacja występuje także w kierunku Poznania – obecnie pociągi odjeżdżają o 9:33 i dopiero o 17:33.

Kiedy można spodziewać się końca tych utrudnień – póki co dokładnie nie wiadomo. Roczny rozkład jazdy opublikowany przez PKP PLK wskazuje, że „Barbakan” wyjedzie w trasę 30 kwietnia, a „Asnyk” dopiero 12 czerwca. – Nadal planujemy uruchomienie pociągów w kwietniu – wskazuje natomiast Beata Czemerajda, nie informując jednak o dokładnej dacie rozpoczęcia kursów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5