Partnerzy serwisu:
Innowacje

Hyundai Rotem wprowadza najszybszy pociąg dużych prędkości w Korei

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
05-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Hyundai Rotem wprowadza najszybszy pociąg dużych prędkości w Korei
Fot. Hyundai RotemEMU-320 podczas prezentacji
Hyundai Rotem zaprezentował EMU-320. To najszybszy pociąg dużych prędkości w Korei Południowej - może poruszać się z maksymalną prędkością 320 km/h.

Jak podkreśla firma, po zakończeniu testów, skład będzie mógł być eksploatowany na liniach dużych prędkości Gyeongbu i Honam, na których już funkcjonują pierwsze pociągi dużych prędkości KTX-1 i KTX-Sancheon. Planowany termin wprowadzenia nowego składu do ruchu przez państwowego przewoźnika Korail to 2023 rok. Koreańska sieć dużych prędkości została uruchomiona w 2004 roku i stale się rozwija.

Aktualnie Hyundai Rotem realizuje umowę na opracowanie i dostawę 2 ośmioczłonowych EMU-320 i 19 sześcioczłonowych EMU-260 (później przemianowanych na KTX-Eum). Została ona podpisana w 2016 roku. Oba modele mają tę samą konstrukcję, ale różnią się maksymalną prędkością jazdy – odpowiednio 320 i 260 km/h. Pierwszy EMU-320 jest już gotowy, a ukończenie drugiego planowane jest w listopadzie. Pozostała część zamówienia, czyli 19 pociągów KTX-Eum, przewoźnik dostarczył dla Korail w latach 2020-21.

Pociągi EMU-320 i KTX-Eum bazują na projekcie HEMU-430X, eksperymentalnym pociągu dużych prędkości zaprojektowanym dla jazdy z 430 km/h. Pociąg ten został opracowany przez Hyundai Rotem w 2012 roku i wyprodukowany jako jedyny unikalny pojazd. Nowy EMU-320 to kompletna jednostka trakcyjna z rozproszoną trakcją. Poprzedni model pociągu dużych prędkości Hyundai Rotem, KTX-Sancheon, jest eksploatowany w Korei Południowej od 2009 roku i osiąga prędkość 305 km/h, ale jest to skład typu push-pull.

Według producenta wieloczłonowa konstrukcja pociągu pozwoliła na zmniejszenie maksymalnego obciążenia osi. Zastosowano równomierny układ siedzeń we wszystkich wagonach. Dokonano także optymalizacji właściwości trakcyjnych i hamowania poprzez rozproszenie napędu na większą liczbę osi. Jak podkreśla Yong-Bae Lee, prezes Hyundai Rotem, potrzeba zastosowania rozproszonej trakcji jest podyktowana dużą liczbą zakrętów i krótkimi odległościami między stacjami na sieci Korail. – System ten jest również preferowany przez innych operatorów dużych prędkości na całym świecie – dodaje prezes Hyundai Rotem.

EMU-320 może przyspieszyć od 0 do 300 km/h w 230 sekund. Poprzedni model KTX-Sancheon potrzebuje na to 316 sekund. W przeciwieństwie do pociągów KTX, siedzenia w EMU-320 oferują więcej miejsca na nogi, szersze podłokietniki, porty USB, indukcyjne ładowarki i ekrany z rozrywką pokładową. Ośmioczłonowy EMU-320 pozwoli zabrać na pokład 515 osób. KTX-Eum mieści w środku 380 osób.

Hyundai Rotem chce wejść z nowym pociągiem dużych prędkości EMU-320 na międzynarodowy rynek. – Firma zrobi w tym celu wszystko, co możliwe. Szczególnie przyglądamy się rynkowi tureckiemu i tajlandzkiemu, gdzie obecnie aktywnie rozwija się kolej dużych prędkości – przyznaje Yong-Bae Lee.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Zintegrowany transport

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Witold Urbanowicz 24 maja 2023

Warszawa: W połowie lutego ma wyjechać krótki Hyundai

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie: To tylko wrażenie, że odbiory Hyundaiów przebiegają wolno

Zintegrowany transport

Pierwszy krótki Hyundai w Warszawie

Zintegrowany transport

Pierwszy krótki Hyundai w Warszawie

Witold Urbanowicz 13 maja 2022

Pierwsze tramwaje Hyundaia dotarły do Warszawy [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Zintegrowany transport

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Witold Urbanowicz 24 maja 2023

Warszawa: W połowie lutego ma wyjechać krótki Hyundai

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie: To tylko wrażenie, że odbiory Hyundaiów przebiegają wolno

Zintegrowany transport

Pierwszy krótki Hyundai w Warszawie

Zintegrowany transport

Pierwszy krótki Hyundai w Warszawie

Witold Urbanowicz 13 maja 2022

Pierwsze tramwaje Hyundaia dotarły do Warszawy [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5