Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds
Fot. Network Rail
Rząd brytyjski znacząco zredukował swój sztandarowy projekt infrastrukturalny budowy linii szybkiej kolei HS2. Mimo obietnic premiera Borisa Johnsona, nie powstanie jedna z odnóg, która miała prowadzić z Birmingham do Leeds. W zamian za to, rząd zapowiada modernizację obecnie istniejących linii w regionie.

Zredukowano plany wschodniej odnogi HS2 do Leeds. Pierwotnie plany zakładały, że kolej dużych prędkości zostanie poprowadzona z Londynu do Birmingham, zaś w drugiej fazie – w ramach dwóch odnóg – zostałaby pociągnięta do Manchesteru i Leeds. Dodatkowo miała powstać linia szybkiej kolei Northern Powerhouse Rail (NPR), łącząca dwa najważniejsze miasta na północy Anglii – Manchester i Leeds. Projekt został jednak „odchudzony”, dlatego ani wschodnia odnoga HS2, ani NPR nie powstaną.

Modernizacja zamiast nowej linii

Grant Shapps, sekretarz ds. transportu, potwierdził te istotne zmiany w Izbie Gmin. Sieć kolei dużych prędkości zostanie doprowadzona do Manchesteru, ale zostanie ograniczona do istniejącej stacji East Midlands zamiast z Birmingham do Leeds. Zaś trasa TransPennine zostanie jedynie zmodernizowana, ale nie powstanie jako nowa linia. – Zmiany te przyniosą pasażerom lepsze połączenia kolejowe lata wcześniej, a sieć będzie działać dla każdej społeczności – zaznaczył w swoim wystąpieniu.

Sekretarz Shapps podkreślił też, że raport z analizy HS2 wykazał, że konieczne jest zweryfikowanie planów i bardziej „elastyczne podejście” do tematu oraz „wzmocnienie kolei regionalnej, co byłoby bardziej korzystne ekonomicznie”. Mniejsza miałaby być również ingerencja inwestycji w środowisko naturalne. Shapps wskazał także, że będzie więcej pociągów, a pomiędzy niektórymi miastami czas podróży skróci się nawet bardziej niż byłoby to w przypadku HS2.

Kolejne 54 miliardy funtów na kolej

Nowy plan zakłada, że Wielka Brytania wyda kolejne 54 miliardy funtów na modernizację i budowę nowych linii w ramach drugiego etapu HS2. Według Departamentu Transportu, dzięki zmianom planu, pociągi z Manchesteru do Leeds pojadą docelowo w 33 minuty zamiast w 25 minut (obecnie 55 minut), podczas gdy podróż pociągiem z Birmingham do Nottingham zostanie skrócona z 55 minut do 26 minut (obecnie 74 minuty).

Komentarz do prezentacji zmian w systemie kolejowym w Wielkiej Brytanii udzielił także premier Boris Johnson. – Jasne jest, że plany – po raz pierwszy sporządzone 11 lat temu – musiały ulec zmianie, podczas, gdy Covid zmienił niektóre z założeń, na podstawie których te plany zostały zaprojektowane – zaznaczył.

Obecnie toczy się realizacja pierwszego etapu – łączącego Londyn z Birmingham. Pierwsze prace rozpoczęto formalnie we wrześniu 2020 roku na odcinku Londyn – West Midlands. Generalnym wykonawcą Main Works Civils Contractor (MWCC) pierwszego odcinka w West Midlands jest spółka Joint Venture Balfour, Beatty, Vinci (BBV JV). Drugi odcinek budują Eiffage, Kier, BAM Nuttall i Ferrovial (EKBF JV), kolejnym odcinkiem w okolicach Londynu zajmują się: Skanska, Costain i Strabag (SCS JV), a czwartym Bouyges, VolkerWessels i McAlpine (Align JV). Pierwszy etap ma mieć 50 km tuneli i 16 km wiaduktów. Będzie kosztować od 35 do 45 miliardów funtów i ma być gotowy w latach 2029-2033.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

simetra 16 kwietnia 2023

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Wielka Brytania rozpoczęła budowę linii dużych prędkości HS2

Infrastruktura

Wielka Brytania: Rząd chce jak najszybciej zacząć budowę HS2

Koleje Dużych Prędkości

Zobacz również:

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

simetra 16 kwietnia 2023

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Wielka Brytania rozpoczęła budowę linii dużych prędkości HS2

Infrastruktura

Wielka Brytania: Rząd chce jak najszybciej zacząć budowę HS2

Koleje Dużych Prędkości

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5