Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Homologacją silników spalinowych w pojazdach szynowych zajmie się TDT. Projekt ustawy

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
18-02-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Homologacją silników spalinowych w pojazdach szynowych zajmie się TDT. Projekt ustawy
fot. Koleje Wielkopolskie
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o systemach homologacji typu UE i nadzoru rynku silników spalinowych przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach. Dotyczy to także lokomotyw. Teraz homologacji udzielać będzie Transportowy Dozór Techniczny.

Rada Ministrów przyjęła 18 lutego 2020 r. projekt ustawy o systemach homologacji typu UE i nadzoru rynku silników spalinowych przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach, przedłożony przez ministra infrastruktury.

Projekt reguluje kwestię homologacji silników oraz ustanawia system nadzoru nad tym rynkiem. Nowe rozwiązania dostosowują polskie prawo do rozwiązań przyjętych w Unii Europejskiej. Przyjęto, że homologacji silników przeznaczonych dla maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach (zaliczamy do nich np. lokomotywy, statki żeglugi śródlądowej, koparki czy walce) udzielał będzie Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego. Wcześniej homologacji takiej udzielał Instytut Transportu Samochodowego.

Stworzono system nadzoru nad rynkiem silników spalinowych do maszyn nieporuszających się po drogach. Będzie on sprawowany przez organy Inspekcji Ochrony Środowiska, Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego oraz organy Krajowej Administracji Skarbowej.

Wprowadzono sankcje dla producenta, przedstawiciela producenta, importera, dystrybutora lub producenta oryginalnego sprzętu, który wprowadza do obrotu lub oddaje do użytku wyrób niezgodny z wymaganiami.

Nowe przepisy mają wejść w życie po 30 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo rezygnuje z P4 lokomotyw ST45, ale nie planuje ich zbycia

Tabor i technika

PKP Cargo rezygnuje z P4 lokomotyw ST45, ale nie planuje ich zbycia

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Ciech Cargo testuje lokomotywę 20D

Tabor i technika

Ciech Cargo testuje lokomotywę 20D

inf. pras. Ciech, oprac. ms. 11 maja 2023

Railpool Polska: Popyt na lokomotywy będzie tylko rósł

Biznes

Do kiedy pojeżdżą VT627 i VT628 Kolei Mazowieckich?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Cargo rezygnuje z P4 lokomotyw ST45, ale nie planuje ich zbycia

Tabor i technika

PKP Cargo rezygnuje z P4 lokomotyw ST45, ale nie planuje ich zbycia

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Ciech Cargo testuje lokomotywę 20D

Tabor i technika

Ciech Cargo testuje lokomotywę 20D

inf. pras. Ciech, oprac. ms. 11 maja 2023

Railpool Polska: Popyt na lokomotywy będzie tylko rósł

Biznes

Do kiedy pojeżdżą VT627 i VT628 Kolei Mazowieckich?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5