Partnerzy serwisu:
Świat

Hitachi zbuduje we Włoszech pociągi dla Wielkiej Brytanii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Hitachi zbuduje we Włoszech pociągi dla Wielkiej Brytanii
Japoński koncern Hitachi poinformował, że kontrakt na dostawę 29 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla brytyjskiego przewoźnika Great Western Railway będzie realizowany we Włoszech. Pociągi powstaną w przejętych niedawno od AnsaldoBredy zakładach w Pistoi.

29 składów AT300 miało pierwotnie być wyprodukowanych w zakładzie w Kasado na terenie Japonii. Niewielkie były szanse na ulokowanie produkcji w już istniejącym na terenie Wielkiej Brytanii zakładzie producenta w Newton Aycliffe, ponieważ tam realizowany jest inny brytyjski kontrakt na dostawę siedemdziesięciu pociągów dla Abellio ScotRail (w ramach programu Intercity Express - IEP).

W listopadzie firma Hitachi ostatecznie sfinalizowała przejęcie włoskiego producenta taboru - firmy AlsaldoBreda oraz jej siostrzanej spółki - Ansaldo STS, co jest równoznaczne z przejęciem zakładów w Naples, Reggio Callabria oraz w Pistoi.

Pierwsze trzy przedseryjne pociągi AT300 zostaną - zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami - wyprodukowane w Kasado. Następnie produkcja przeniesie się do Włoch, chociaż elementy do produkcji składów, w tym pudła, elementy napędu, czy systemy klimatyzacyjne, będą dostarczane z Japonii.

– Jesteśmy dumni, że to właśnie w naszych zakładach powstaną prestiżowe składy, które przyniosą nową jakość pasażerom podróżującym między Londynem a południowym zachodem kraju. Jesteśmy podekscytowani realizacją tego kontraktu oraz możliwościami, jakie mamy we Włoszech  powiedział Maurizio Manfellotto, szef Hitachi Rail we Włoszech.

Włoskie zakłady Hitachi już odwiedziła załoga Great Western Railway oraz przedstawiciele partnera finansowego projektu - firmy Eversholt Rail.

Hitachi dostarczy 22 pociągi pięcioczłonowe i 7 dziewięcioczłonowych. Składy będą prowadziły przewozy pasażerskie z Londynu do krańców południowo-zachodnich kraju, w tym do miejscowości Plymouth oraz Penzance. Między Londynem a Kornwalią pociągi będą poruszały się zarówno po trasach bez sieci elektrycznej, jak i po zelektryfikowanych. Między Londynem a Newbury pociągi będą korzystały z istniejącej sieci, a dalej pojadą dzięki silnikom spalinowym.

Wartość kontraktu to około 360 mln funtów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5