NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielka Brytania: Hitachi z kolejnym kontraktem

| Roman Czubiński 26.03.2019 1,2k

Wielka Brytania: Hitachi z kolejnym kontraktem
EZT serii AT300By Hitachi Rail Europe, CC BY 3.0, commons.wikimedia.org
FirstGroup zamówiła tabor do obsługi linii Londyn – Edynburg – donosi International Railway Journal. Podobnie jak wcześniej w przypadku zespołów trakcyjnych przeznaczonych na trasę do Hull, wybór padł na serię AT300 produkcji Hitachi. Pięć nowych ezt rozpocznie kursowanie pod koniec 2021 r.
Dla potrzeb nowego, taniego (cena biletu normalnego ma nie przekraczać 25 funtów) połączenia kolejowego z dworca King's Cross w Londynie do stolicy Szkocji przewoźnik zamówił pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne serii AT300. Ich prędkość maksymalna będzie wynosiła 200 km/h. Wartość kontraktu to ok. 100 milionów funtów. Wraz z taborem nabywca zamówił usługę jego utrzymania przez 10 lat od momentu dostawy.

Obsługiwane przez zamówione pojazdy połączenie Londyn – Edynburg ma zostać uruchomione jesienią 2021 r. Pociągi będą kursowały na zasadach otwartego dostępu, szeroko stosowanych w Wielkiej Brytanii. Czas podróży wraz z postojami na trzech stacjach pośrednich (w Stevenage, Newcastle i Morpeth) będzie wynosił nie więcej, niż 4 i pół godziny. Zamiarem operatora jest konkurowanie z licznymi w tej relacji tanimi połączeniami lotniczymi. Atutem kolei będzie z pewnością możliwość dojazdu bezpośrednio do centrów obydwu miast.

Zamówione jednostki mają zapewniać większą liczbę miejsc siedzących, niż w pociągach innych przewoźników na tej trasie. Pasażerowie będą mogli korzystać z sieci WiFi, klimatyzacji oraz gniazdek do ładowania urządzeń mobilnych. W cenę biletu będzie wliczony posiłek.

To kolejny kontrakt, zdobyty w ostatnich latach przez Hitachi na rynku brytyjskim. Niedawno informowaliśmy o dostawie pierwszego pojazdu tej samej serii dla prywatnego przewoźnika Hull Trains, również należącego do grupy FirstGroup. Różnice między jednostkami mającymi kursować w obu relacjach to przede wszystkim rodzaj napędu (zespoły jeżdżące do Hull będą miały napęd spalinowo-elektryczny), a także nieco wyższa w przypadku Hull Trains prędkość maksymalna (225 km/h).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5