Partnerzy serwisu:
Świat

Wielka Brytania: Hitachi z kolejnym kontraktem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Wielka Brytania: Hitachi z kolejnym kontraktem
By Hitachi Rail Europe, CC BY 3.0, commons.wikimedia.orgEZT serii AT300
FirstGroup zamówiła tabor do obsługi linii Londyn – Edynburg – donosi International Railway Journal. Podobnie jak wcześniej w przypadku zespołów trakcyjnych przeznaczonych na trasę do Hull, wybór padł na serię AT300 produkcji Hitachi. Pięć nowych ezt rozpocznie kursowanie pod koniec 2021 r.

Dla potrzeb nowego, taniego (cena biletu normalnego ma nie przekraczać 25 funtów) połączenia kolejowego z dworca King's Cross w Londynie do stolicy Szkocji przewoźnik zamówił pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne serii AT300. Ich prędkość maksymalna będzie wynosiła 200 km/h. Wartość kontraktu to ok. 100 milionów funtów. Wraz z taborem nabywca zamówił usługę jego utrzymania przez 10 lat od momentu dostawy.

Obsługiwane przez zamówione pojazdy połączenie Londyn – Edynburg ma zostać uruchomione jesienią 2021 r. Pociągi będą kursowały na zasadach otwartego dostępu, szeroko stosowanych w Wielkiej Brytanii. Czas podróży wraz z postojami na trzech stacjach pośrednich (w Stevenage, Newcastle i Morpeth) będzie wynosił nie więcej, niż 4 i pół godziny. Zamiarem operatora jest konkurowanie z licznymi w tej relacji tanimi połączeniami lotniczymi. Atutem kolei będzie z pewnością możliwość dojazdu bezpośrednio do centrów obydwu miast.

Zamówione jednostki mają zapewniać większą liczbę miejsc siedzących, niż w pociągach innych przewoźników na tej trasie. Pasażerowie będą mogli korzystać z sieci WiFi, klimatyzacji oraz gniazdek do ładowania urządzeń mobilnych. W cenę biletu będzie wliczony posiłek.

To kolejny kontrakt, zdobyty w ostatnich latach przez Hitachi na rynku brytyjskim. Niedawno informowaliśmy o dostawie pierwszego pojazdu tej samej serii dla prywatnego przewoźnika Hull Trains, również należącego do grupy FirstGroup. Różnice między jednostkami mającymi kursować w obu relacjach to przede wszystkim rodzaj napędu (zespoły jeżdżące do Hull będą miały napęd spalinowo-elektryczny), a także nieco wyższa w przypadku Hull Trains prędkość maksymalna (225 km/h).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5