NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Hiszpańskie koleje z rekordową liczbą pasażerów w 2016 r.

| Martyn Janduła 22.01.2017 335

Hiszpańskie koleje z rekordową liczbą pasażerów w 2016 r.
Hiszpańskie koleje z rekordową liczbą pasażerów w 2016 r.fot. Martyn Janduła
Hiszpański narodowy przewoźnik poinformował o wynikach za 2016 rok. Jak się okazuje, liczba pasażerów kolei rekordowo wzrosła – i to nie tylko na połączeniach aglomeracyjnych – ale przede wszystkich na dalekobieżnych KDP.
W 2016 roku z usług kolei w Hiszpanii skorzystało 472,4 mln pasażerów. Oznacza to, że narodowy przewoźnik Renfe zarejestrował wzrost podróżnych względem poprzedniego roku o 7,2 mln osób. Co więcej, z samych tylko pociągów kolei dużych prędkości – AVE (do 310 km/h) – skorzystało 1,8 mln pasażerów więcej niż jeszcze rok wcześniej. – Liczba ta stanowi absolutny rekord – ocenia przewoźnik. Ogółem z szybkich połączeń skorzystało w 2016 roku ponad 35 mln pasażerów.

Ok. 410 milionów pasażerów skorzystało natomiast z usług kolei podmiejskiej – Cercanías. Renfe chwali się, że w tym segmencie zanotował 6 mln wzrost. Spadła jednak długość dystansu pokonywanego przez tych pasażerów, co przewoźnik tłumaczy przejściem klientów do usług kolei dalekobieżnej – zwłaszcza do Alvia i Avant.

Renfe uruchamia kilka typów szybkich połączeń na hiszpańskim rynku kolejowym wykorzystujących infrastrukturę AVE. Mowa oczywiście o wspomnianych już takich typach pociągów komercyjnych jak długodystansowe Alvia (do 250 km/h) oraz połączenia średniodystansowe Avant (od 250 km/h). Jak podaje przewoźnik z samych usług tych długich połączeń skorzystało 20,4 mln pasażerów, co wskazuje na 4,8% wzrost w stosunku do poprzedniego okresu. Dużo wyższy wzrost zanotowały natomiast połączenia Avant, bo wyniósł on 10%, jednak liczba pasażerów – względem długodystansowych połączeń – jest dużo mniejszy i wynosi 7,4 mln osób.

Pociągi Alvia to pociągi, które kursują po trasach szybkiej kolei AVE i obsługują nieco wolniejsze połączenia ekspresowe. Oferują atrakcyjny czas podróży do prawie stu stacji w całej Hiszpanii. Szybkie pociągi Avant realizują z kolei przede wszystkim połączenia z Barcelony do Marsylii, Tuluzy, Paryża i Lionu, a na terenie Hiszpanii z Madrytu do Sewilli, Barcelony czy Malagi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (175)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hiszpania (175)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5