Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hiszpania: Więcej szybkich pociągów kosztem połączeń nocnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Technology/International Railway Joural

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hiszpania: Więcej szybkich pociągów kosztem połączeń nocnych
Fot. MASM/GFDL, Wikimedia Commons
Firma Talgo przebuduje pociągi nocne państwowego przewoźnika na tradycyjne. Inwestycja obejmie zarówno wnętrza wagonów, jak i podwyższenie maksymalnej prędkości – z 220 do 330 km/h.

Umowa, którą zrealizuje firma Talgo, dotyczy trzynastu pociągów nocnych, jednak został w niej zawarty zapis o ewentualnym rozszerzeniu kontraktu o sześć kolejnych pociągów. Wartość podstawowej części zamówienia (przebudowa 156 wagonów) to 107 mln euro. W wersji rozszerzonej (dodatkowe 72 wagony) będzie wyższa o 44 mln euro.

Pociągi, które zostaną przebudowane, zostały wyprodukowane przez Talgo jako pierwsze przeznaczone do obsługi linii dużych prędkości. Wykorzystywano je do obsługi dalekobieżnych połączeń nocnych (obecnie obsługują połączenia o nazwie "Tren hotel"). Jednak wraz z rozwojem sieci kolei dużych prędkości, Renfe sukcesywnie ograniczało siatkę pociągów nocnych. W tej chwili funkcjonują tylko trzy takie połączenia.

Pociągi zostały pierwotnie dostosowane do obsługi linii z prędkością do 220 km/h i są wyposażone w system zmiennego rozstawu kół. Dzięki temu mogą poruszać się zarówno po sieci KDP (1435 mm) oraz po hiszpańskiej sieci konwencjonalnej (1668 mm).

Przebudowa pociągów ma za zadanie przede wszystkim zwiększyć ilość taboru niezbędnego do obsługi dziennych połączeń KDP, a takich właśnie pociągów Hiszpania potrzebuje. W marcu minionego roku Ministerstwo Rozwoju oraz Renfe zapowiedziały nowe inwestycje taborowe. 2 mld euro na lata 2017-2028 ma pozwolić m.in. na zakup nowych pociągów do obsługi linii dużych prędkości.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5