Partnerzy serwisu:
Świat

Hiszpania: Trzy pociągi dużej prędkości przebudowane na karetki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Hiszpania: Trzy pociągi dużej prędkości przebudowane na karetki
fot. lantomferry, lic. CC BY-SA 3.0
Hiszpański narodowy przewoźnik kolejowy Renfe udostępnił trzy składy dużych prędkości do przewozu osób zakażonych koronawirusem. Rząd Hiszpanii deklaruje zamiar skorzystania z tej formy transportu, by odciążyć najbardziej zatłoczone szpitale. Hiszpania należy do krajów najmocniej dotkniętych przez pandemię: liczba zmarłych z powodu COVID19 przekroczyła 13 tysięcy i szybko rośnie.

Adaptacji poddano trzy zespoły dużej prędkości Talgo 250 Dual o napędzie hybrydowym. Seria została wybrana między innymi ze względu na niską podłogę i bezstopniowe wejścia, co ułatwia wkładanie i wyjmowanie ze środka noszy z chorymi. Znaczenie miała również uniwersalność pojazdów, którą nadaje im wielosystemowość, napęd hybrydowy pozwalający na jazdę po liniach niezelektryfikowanych oraz system zmiany rozstawu kół. Ta ostatnia cecha odgrywa istotną rolę w Hiszpanii, której sieć kolejowa składa się z linii o rozstawie 1435 oraz 1868 mm.

We wnętrzu pociągów zainstalowano niezbędny sprzęt medyczny. W zmianie aranżacji wnętrza uczestniczył producent pojazdów (cały proces przeprowadzono we wspólnym zapleczu Renfe i Talgo w Fuencarral w Madrycie). Firma Talgo dodatkowo oddała do dyspozycji hiszpańskiego rządu środki ochrony osobistej oraz oddelegował do pomocy część pracowników.

Pierwszym krajem europejskim, w którym zaczęto przewozić chorych pociągami, była Francja. Pod koniec marca skład TGV z 20 pacjentami na pokładzie wyruszył ze Strasburga, by dowieźć pasażerów do miast w Kraju Loary, gdzie szpitale są mniej przepełnione. Specjalnie zaadaptowane (m. in. z wagonem restauracyjnym zmienionym w prowizoryczną salę operacyjną) do przewozu chorych i rannych składy TGV wydzielono z taboru SNCF pod koniec 2015 roku, po zamachach terrorystycznych w Paryżu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Tabor i technika

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Michał Szymajda 28 marca 2023

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Pasażer

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Michał Szymajda 12 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Tabor i technika

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Michał Szymajda 28 marca 2023

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Pasażer

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Michał Szymajda 12 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5