NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Herby Stare: Półtora miesiąca na wymianę trzech rozjazdów. Dlaczego?

| Kasper Fiszer 26.06.2020 30

Herby Stare: Półtora miesiąca na wymianę trzech rozjazdów. Dlaczego?
Objazdowy pociąg Polregio w Herbach Nowychfot. Kasper Fiszer
Choć zakres prac na stacji Herby Stare może wydawać się niewielki, objazd przez Herby Nowe wprowadzony został na aż półtora miesiąca. PKP PLK tłumaczą, że roboty obejmują nie tylko wymianę trzech rozjazdów, ale też szereg prac dodatkowych. Zarządca infrastruktury zapewnia, że informacja o konieczności wprowadzenia zmian została przekazana przewoźnikom z odpowiednim wyprzedzeniem.
Rozpoczęły się już opisywane na naszych łamach roboty na stacji Herby Stare, które wymusiły zmianę trasy porannego kursu Polregio z Lublińca do Tarnowskich Gór. Od 14 czerwca pociąg omija remontowaną stację, korzystając z łącznicy Liswarta – Herby Nowe. Zamiast w Herbach Starych pociąg przystaje na stacji Herby Nowe, gdzie zmienia kierunek jazdy. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać aż do 28 lipca.

Wymiana rozjazdów na nowocześniejsze jest bardziej skomplikowana

D;aczego utrudnienia trwają aż półtora miesiąca, podczas gdy podstawowy cel prowadzonych prac to wymiana jedynie trzech rozjazdów? – Rozjazdy na podrozjezdnicach drewnianych są wymieniane na rozjazdy nowej generacji na podrozjezdnicach strunobetonowych – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Mają one być przystosowane do prowadzenia ruchu z prędkością 120 km/godz.

Nasza rozmówczyni wylicza, że w zakres prowadzonej inwestycji wchodzi przygotowanie podtorza wraz z odwodnieniem, sama wymiana rozjazdów i ich regulacja w pionie i w profilu, a także regulacja przyległych odcinków toru. – Ponadto konieczny jest demontaż i montaż nawierzchni przejazdu – dodaje przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Przebudowane mają zostać również urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Konieczność wprowadzenia zmian ogłoszona przewoźnikom kilka miesięcy temu

– Konieczne są także prace związane z regulacją sieci trakcyjnej – mówi Katarzyna Głowacka. Tłumaczy także, że prace zostały podzielone na etapy, co ma pozwolić na jak najmniejsze zmiany w konstrukcji rozkładu jazdy pociągów. Jedynie wspomniany kurs z Lublińca do Tarnowskich Gór kierowany jest inną trasą, a zmiany mają charakter stosunkowo długotrwały.

Przedstawicielka PKP PLK podkreśla także, że zakres przyjętych korekt był uzgodniony z przewoźnikami (w tym z Polregio) z odpowiednim wyprzedzeniem. – Zamknięcia torowe zostały zaplanowane na początku roku – usłyszeliśmy od służb prasowych spółki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5