Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Herby Nowe – Wieluń: Zamknięcie tylko w dni robocze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Herby Nowe – Wieluń: Zamknięcie tylko w dni robocze
fot. Kasper FiszerDworzec w Herbach Nowych
Przez cztery wiosenne tygodnie nie będą kursować pociągi regionalne do Wielunia-Dąbrowy. Jest to związane z zaplanowanymi przez PKP PLK pracami na przejazdach kolejowych, które będą realizowane w ramach tzw. programu przejazdowego. Jedna para pociągów PKP Intercity zostanie natomiast skierowana objazdem przez Kluczbork.

Na przeszło miesiąc utrudnień będą musieli przygotować się podróżujący na trasie Herby Nowe – Wieluń Dąbrowa – Kępno. Spinająca województwa śląskie, opolskie, łódzkie i wielkopolskie linia będzie bowiem okresowo zamykana dla ruchu. Zmiany będą jednak wprowadzone w sposób dość nietypowy, bowiem infrastruktura będzie nieczynna tylko w dni robocze – przez trzy kolejne tygodnie maja i jeden tydzień czerwca.

Czas jazdy wydłuży się o ok. 40 minut

– Wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Herby Nowe – Wieluń Dąbrowa linii nr 181 nastąpi od 7 do 11 maja, od 14 do 18 maja, od 21 do 25 maja oraz od 4 do 8 czerwca – potwierdza Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Na odcinku Herby Nowe – Wieluń Dąbrowa zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa Przewozów Regionalnych, natomiast pociąg PKP Intercity „Spodek” relacji Katowice – Poznań Główny i relacji Poznań Główny  – Katowice pojedzie zmienioną trasą przez Lubliniec, Kluczbork i Kępno – opisuje. Czas przejazdu pociągiem Regio z przesiadką na autobus wydłuży się o ok. 40 minut.

W tym czasie zarządca infrastruktury dokona remontów kilku przejazdów kolejowo-drogowych: kategorii A w Krzepicach w ciągu ul. Przemysłowej (szlak Krzepice – Janinów) oraz kategorii D w Janinowie (droga gminna) oraz w Dalachowie (ul. Gabryś i ul. Grabowa; wszystkie na szlaku Janinów – Pątnów Wieluński). – Prace te będą realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap I, część przejazdowa” – wskazuje nasz rozmówca.

Sterowanie z nastawni zamiast obsługi przez dróżnika

– Modernizacja przejazdu kategorii A będzie polegała na przeniesieniu obsługi przejazdu z miejsca (obecnie obsługuje go dróżnik) na obsługę z odległości (przeniesienie obsługi na nastawnię na stacji Krzepice). Prace będą obejmowały też m.in. budowę nowych słupów oświetleniowych na przejeździe, montaż urządzeń monitoringu do rejestracji zdarzeń, a także wymianę toru i nawierzchni drogowej – wylicza przedstawiciel PKP PLK. – Modernizacja przejazdów kategorii D będzie natomiast polegała na ich przekwalifikowaniu na kategorię C [z samoczynną sygnalizacją przejazdową, ale bez rogatek – dop. kf] – mówi.

– Wykonawcą robót będzie konsorcjum firm Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. i Sabel Biuro Wdrożeniowo-Projektowe Sabat Roman. Szacunkowy koszt tych prac to ok. 3,6 mln zł – poinformował nas Jacek Karniewski. Warto przypomnieć, że w ostatnim okresie zdarzały się już dość długie zamknięcia tej części linii nr 181. Latem zeszłego roku w związku z remontem torowiska ruch był tam wstrzymany na około miesiąc.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5