NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Herbata tylko płatna. Nietypowe konsekwencje braku wagonów restauracyjnych

| Jakub Madrjas 28.02.2017 77

Herbata tylko płatna. Nietypowe konsekwencje braku wagonów restauracyjnych
Fot. Wars
Napisał do nas Czytelnik, zbulwersowany sprzedażą herbaty w pociągach kategorii EIC, w których z założenia jest ona rozdawana w ramach poczęstunku. Podejrzewał u obsługi chęć "dorobienia" do wypłaty, ale to oficjalna praktyka, będąca konsekwencją braku wagonów restauracyjnych. PKP Intercity przeprasza za zaistniałą sytuację.
– Podróżowałem z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego pociągiem EIC 1355 "Morskie Oko". Ostatnimi czasy brakuje w pociągach wagonów barowych i restauracyjnych i tak było tym razem – pisze Czytelnik, po czym informuje, że do przedziału podjechała obsługa Wars z wózkiem mobilnym i zaproponowała w ramach poczęstunku wodę mineralną. – Jedna z moich współpasażerek z przedziału poprosiła o herbatę. W odpowiedzi usłyszała, że herbata jest w sprzedaży po 7 złotych – pisze Czytelnik.

– Z braku wyboru ja i moja współpasażerka zapłaciliśmy za tę herbatę. Nie rozumiem jednak jednej kwestii. W pociągach uruchamianych przez spółkę PKP Intercity w kategorii EIC w poczęstunku w 2. klasie należy się kawa, herbata lub woda. Rozumiem, że jeżeli nie ma wagonu barowego jest to jednoznaczne, że nie ma jak zagotować wody na kawę czy herbatę. To skąd ta Pani z Warsu miała wrzątek na sprzedaż? To w poczęstunku nie ma, bo brak wagonu barowego, ale w sprzedaży po 7 zł jest? I to w niczym nie przeszkadza, że nie ma tego wagonu barowego? Jest to zwykłe naciąganie podróżnych na wyłożenie pieniędzy na coś, co się należy w gratisie – pisze zdegustowany Czytelnik, który przesłał nam również paragon za herbatę, o który specjalnie poprosił. I dodał, że z ciekawości przeszedł po pociągu i naliczył ponad 20 kubków, czyli tyle osób herbatę kupiło. Zapewnił również, że złożył do przewoźnika skargę "nie kryjąc zbulwersowania i niesmaku".

Rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak przypomina, że spółka wciąż ma problemy z wagonami gastronomicznymi, które wciąż nie wróciły z napraw od wykonawcy, mimo pierwotnego terminu przypadającego na grudzień 2016 roku. Pisaliśmy o tym tutaj. Nowak przyznaje, że jeśli w składzie EIC nie ma wagonu gastronomicznego, poczęstunek rozdawany jest z wózka. – Wtedy pasażer ma do wyboru wodę lub sok oraz słodką przekąskę – potwierdza rzecznik.

Jak tłumaczy przedstawiciel spółki, takie rozwiązanie wynika z ograniczeń związanych z zasadami higieny oraz technicznych uwarunkowań pociągu, w którym brak jest możliwości zagotowania wody. – Załoga Wars nie jest w stanie zabrać większej liczby termosów niż jeden – wyjaśnia. Dlatego przy takich ograniczeniach możliwa jest tylko sprzedaż kilku herbat z wody, która zmieści się w termosie. – Gdyby wagon gastronomiczny był w składzie tego pociągu, pasażer otrzymałby gorącą herbatę, zgodnie ze standardem poczęstunku w pociągach EIC – zapewnia Cezary Nowak.

– Bardzo przepraszamy za niedogodności. Każdy podróżny, jeśli nie jest usatysfakcjonowany naszymi usługami, ma prawo złożyć reklamację – dodaje na koniec rzecznik. Według informacji "Rynku Kolejowego", sytuacja powinna się wkrótce poprawić. Pesa dostarczyła już siedem z trzynastu wagonów, kolejne trzy wagony mają dotrzeć do Intercity w tym tygodniu, a ostatnie trzy sztuki – do końca przyszłego tygodnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5