Pociągi Dart, które Pesa buduje dla PKP Intercity, będą serwisowane na terenie ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pesa zakończyła tam budowę nowoczesnej hali obsługi tych pojazdów.
– Budowa hali obsługowej na terenie ZNTK Mińsk Mazowiecki jest już ukończona, teraz prowadzone są odbiory obiektu – powiedział Karol Żarnowski, specjalista ds. promocji Pesa Bydgoszcz.
Hala jest na tyle długa, aby zmieścił się w niej cały pociąg o długości ponad 150 metrów. Na jej terenie będzie można obsługiwać jednocześnie 3 ezt. Obiekt będzie wyposażony w najnowocześniejsze dostępne urządzenia do obsługi, napraw i diagnostyki składów. Będzie można w nim wykonywać naprawy pojazdów aż do poziomu P4. 20 pociągów, które zamówiło PKP Intercity, będzie serwisowanych w Mińsku Mazowieckim przez 15 lat. Gwarantuje to kontakt z przewoźnikiem.
Jak poinformował na początku września Stadler, 20 ezt Flirt, które również zamówiło PKP Intercity, będzie serwisowanych na terenie zakładu PKP Intercity na warszawskim Grochowie. Jest to sytuacja tymczasowa. Po 18 miesiącach, licząc od września 2015, producent najprawdopodobniej przeniesie ich obsługę w inne miejsce. Gdzie?
– Tego jeszcze nie wiemy, decyzja o tym gdzie będą serwisowane Flirty podjęta zostanie w przyszłości – powiedziała Marta Jarosińska, Kierownik ds. Komunikacji w Dywizji Europa Centralna koncernu Stadler.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
