NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]

| inf. pras. KZN Bieżanów 18.03.2022 1,1k

Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
fot. KZN Bieżanów
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów zmienia czeski rynek rozjazdowy [zdjęcia]
Krakowski holding udostępnia specjalistyczne wagony Switcher czeskim wykonawcom, rozszerzając tym samym kulturę techniczną dostarczania prefabrykowanych rozjazdów na miejsce zabudowy.
Specjalistyczne wagony Switcher TILT wraz doświadczoną obsługą uczestniczą od kilku tygodni w pracach związanych z przebudową leżącego na Morawach węzła Přerov i znajdującej się w jego obrębie stacji Dluhonice. Wagony z KZN-u uczestniczyły już w kilku realizacjach dostarczając na miejsce zabudowy najszersze elementy bloków rozjazdowych – krzyżownice, dla rozjazdów o promieniach 1200 i 2500 metrów. Pozostałe bloki rozjazdowe, czyli zwrotnice i szyny łączące, trafiały na plac budowy przy użyciu standardowych wagonów platform.

– Do naszych zadań należał nadzór nad załadunkami bloków rozjazdowych w zakładzie montującym rozjazdy należącym do DT Prostějov, zamocowanie tych konstrukcji na wagonach i przygotowanie ich do transportu. Następnie na miejscu zabudowy współpracowaliśmy z obsadą lokomotywy oraz dźwigu kolejowego, umożliwiając bezpieczne podjęcie i bliski transport ładunku do wyznaczonej lokalizacji. W całym projekcie najważniejsze było pokazanie naszej technologii i sprawdzenie możliwości przewozu bloków rozjazdowych dla promienia 2500 metrów, konstrukcji których jeszcze nasze Switchery nie transportowały – mówi Mateusz Kozak, dyrektor logistyki KZN Rail, organizujący pracę obsługi wagonów w Czechach.

– Całość projektu jest przykładem doskonałej transgranicznej współpracy której celem jest szersze rozpropagowanie w Czechach systemu blokowego transportu i rozładunku rozjazdów kolejowych. Bezpieczeństwo na placu budowy, skrócony czas montażu w torze, dostawa just-in-time, a przede wszystkim wysoka jakość początkowa, skutkująca wydłużonym okresem eksploatacji i niższymi kosztami utrzymania, to coś co powinno interesować każdego zarządcę sieci kolejowej – zaznacza Wojciech Musiał, członek zarządu, dyrektor ds. sprzedaży KZN Switcher, koordynujący z ramienia krakowskiego holdingu cały projekt.

– Wykorzystaliśmy bliskie relacje i współpracę z Grupą KZN Bieżanów, będącą producentem wagonów Switcher Tilt i wynajęliśmy ten sprzęt na pierwsze tego typu realizacje w naszym portfolio. Transportowaliśmy najszersze, krytyczne części rozjazdów na Switcherach w pozycji uchylnej. A w miejscu docelowym – na stacji Dluhonice, wszystkie bloki zostały rozładowane przy pomocy ciężkiego dźwigu kolejowego dostarczonego przez Swietelsky Rail – mówi Radim Wrana, dyrektor ds. prac torowych spółce Subterra, należącej do Grupy Metrostav. Ważnym partnerem dla Grupy KZN Bieżanów był także czeski oddział firmy Strabag, na którego odcinku zabudowywane były bloki rozjazdów o promieniu 2500 metrów.

Projekt blokowego transportu rozjazdów przy użyciu Switcherów został zrealizowany w ramach przebudowy kluczowego węzła kolejowego Přerov, która umożliwi szybsze połączenie Ostrawy zarówno z Ołomuńcem, jak i stolicą kraju Pragą, a także położonym na południu Czech Břeclaviem. Obecny etap obejmuje przebudowę mijanki Dluhonice i trójkąta linii Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice i Přerov – Dluhonice. W rejonie stacji Dluhonice poprowadzone zostały równolegle dwie dwutorowe linie do Přerova i Prosenic. Tę ważną dla czeskich kolei inwestycję realizuje konsorcjum Eurovia, Subterra, Strabag Rail i GJW Praha.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5