Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Gromadzki: Stagnacja to najgorszy wariant dla gorzowskich tramwajów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Gromadzki: Stagnacja to najgorszy wariant dla gorzowskich tramwajów
Zaniedbana komunikacja tramwajowa w Gorzowie nie przystaje do aktualnych potrzeb miasta. Badania pokazują odpływ pasażerów. – Pozostawienie tramwaju samego sobie jest jedną z najgorszych polityk. Komunikację szynową trzeba przybliżyć do generatorów ruchu – mówi Marcin Gromadzki, autor planu transportowego, z którym rozmawiamy o zarzutach wobec tramwajów i pomysłach uatrakcyjnienia tego środka transportu.

Jutro (18 grudnia) gorzowscy radni będą głosować nad planem transportowym i koncepcją rozbudowy podsystemu tramwajowego. Po konsultacjach społecznych władze miasta wybrały wariant maksymalny, z rozbudową sieci na Górczyn, a przede wszystkim zachowaniem trasy na os. Piaski, co budziło największe kontrowersje wśród mieszkańców.

Witold Urbanowicz, „Transport Publiczny”: W kontekście – wygląda na to, że niedoszłej – likwidacji linii tramwajowej na Piaski, pojawia się zarzut, że tramwaje docierają tylko na skraj tego osiedla Piaski i w związku z tym nie są atrakcyjne dla mieszkańców. Czy da się to poprawić?

Marcin Gromadzki, firma Public Transport Consulting: Osiedle zostało wybudowane w kotlince i jest tam nieatrakcyjny układ komunikacyjny. Były pomysły, żeby przedłużyć linię na estakadzie, nad doliną rzeki Kłodawki, w kierunku ronda Górczyńskiego. Nie ma tam jednak intensywnej zabudowy i taka trasa tramwajowa byłaby „na wyrost”. Po drugie są spore deniwelacje w terenie, co przekładałoby się na koszt tej estakady. Lepszym rozwiązaniem jest uruchomienie elektrycznego minibusu, który z dużą częstotliwością wjeżdżałby w głąb osiedla – mógłby być nawet bezpłatny dla osób korzystających z tramwaju. Przy okazji można byłoby sprawdzić niskim kosztem efektywność takich autobusów.

Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego często mówi o stworzeniu deptaka w miejscu linii na Piaski. Czy da się pogodzić tramwaj ze strefą dla pieszych?

Nie widzę problemu – transport publiczny uatrakcyjnia strefę pieszą. Deptak to nie tylko przestrzeń miejska, ale także obiekty handlowe, usługowe czy punkty gastronomiczne. Dowiezienie do nich transportem publicznym potencjalnych klientów na pewno ożywia ten obszar.

To tylko fragment wywiadu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5