NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Grodzisk Maz. uzyska pociągi dalekobieżne – iR do Łodzi

| Kasper Fiszer 12.06.2020 98

Grodzisk Maz. uzyska pociągi dalekobieżne – iR do Łodzi
fot. Kasper Fiszer
Od najbliższego poniedziałku dwie pary pociągów interRegio zatrzymają się dodatkowo w Grodzisku Mazowieckim. Polregio chce konkurować z innymi środkami transportu przy dojazdach do stolicy i oferuje cenę biletu niższą niż Koleje Mazowieckie. To nie pierwszy przypadek wyznaczenia postojów na tej stacji dla kursów z Łodzi do Warszawy.
Jak poinformowało Polregio, w najbliższy poniedziałek istotnie zmieni się oferta pociągów interRegio kursujących pomiędzy Łodzią a Warszawą. Po zwiększeniu siatki postojów na terenie Łodzi (wybrane kursy od grudnia 2019 r. zatrzymują się na przystankach na Olechowie oraz na stacjach i przystankach Łódź Kaliska, Łódź Pabianicka i Łódź-Chojny) spółka wprowadzi możliwość skorzystania z połączeń w Grodzisku Mazowieckim. IR będą jedynymi kursami dalekobieżnymi zatrzymującymi się w tym 30-tysięcznym mieście w aglomeracji warszawskiej.

Taniej niż KM, ale tylko dwa razy dziennie w dni robocze

– Nowe połączenia z Grodziska Mazowieckiego zapewnią pasażerom w godzinach porannych i popołudniowych podróż do Warszawy z konkurencyjną ceną biletów i atrakcyjnym czasem przejazdu – komentuje Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Łódzkiego Zakładu Polregio. Dodaje ona, że kursy obsługiwane są nowoczesnym taborem wyposażonym m.in. w gniazdka elektryczne, klimatyzację oraz (częściowo) w ładowarki indukcyjne do telefonów komórkowych. Na trasie z Łodzi do Warszawy eksploatowane są obecnie wyłącznie jednostki EN57 i ED72 po modernizacji.

Na razie dawne Przewozy Regionalne zatrzymają w Grodzisku dwie pary kursów, ale nie wykluczają wyznaczenia postojów kolejnym pocągom. W poniedziałek poszerzona ma zostać przy tym oferta biletowa „Połączenie w dobrej cenie”. Przejazd jednorazowy w jedną stronę będzie kosztować 9 zł (bilet Kolei Mazowieckich na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Zachodnia jest o 2,50 zł droższy). Za bilet miesięczny Polregio trzeba będzie zapłacić 180 zł, przy czym trzeba pamiętać, że pociągi iR nie kursują w weekendy. – W ramach oferty obowiązują także ulgi ustawowe – zaznacza Ryszard Sikora, zastępca dyrektora Łódzkiego Zakładu Polregio.

Postoje w Grodzisku po czteroletniej przerwie

Nie jest to pierwszy raz, kiedy Polregio decyduje się na wprowadzenie postojów w Grodzisku. Pociągi ówczesnych PR z Łodzi do Warszawy przystawały tam do 2016 r. Postoje zostały jednak zlikwidowane, bo – jak tłumaczył wówczas przewoźnik – zamówienie zmienił organizator przewozów, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Jak wynikało z obserwacji naszej redakcji, wymiana pasażerska w Grodzisku bywała znacząca. Zaznaczyć jednak trzeba, że obowiązywało wówczas częściowo wzajemne honorowanie biletów PR – Koleje Mazowieckie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5