NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Grabowski: Zamykanie rynku nie wpłynie dobrze na regionalną kolej

| Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 26.10.2015 138

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-26 16:42:51 Autor: \Goral///
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-26 16:50:39 Autor: Arriva
---.adsl.inetia.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-26 16:56:52 Autor: Wiesław Sedes
---.centertel.pl
Goral, popieram! Ale może sobie prezes gadać, i tak już za niecałe dwa miesiące diesle znikną spod druta..
2015-10-26 17:03:35 Autor: mar37
---.play-internet.pl
Kto jest w stanie opisać jak faktycznie wygląda jakoś usług arriva RP. Bo co by nie pisać PR to tez patologia. Zrobią wam taka sama jakoś usług jak w woj. Pomorskim. Dopiero wtedy będziecie się cieszyć...(sarkazm)
2015-10-26 17:20:32 Autor: xyz321a
---.play-internet.pl
Czy avaria jest lepsza od takiego PR Gdynia? Góral polemizował bym. Taka sama jakoś usług właściwie. Może Arriva jest troszkę bardziej przebojowa. Przykład 90% pasażerów w danym składkie (Zapełnionym po brzegi) jedzie do Elblaga to co robi PR Gdynia od przyszłego rozkładu jazdy - skraca jego kurs tylko do Malborka :) optymalizacja. Ludziki zapłacą tyle samo a mniej kilometrów się wyrobi... heh ciekawe czy maja jakiś deal z przewodnikami autobusowym. Co do jakości usług - najbardziej obrazowo pokazuje to skład którym teraz jadę. Również trasa do Elblaga. PR Gdynia podstawia skład gdzie ogrzewanie daje na 2000% mocy. Otwarte wszystkie okna. Obsługa pociągu nie jest nic w stanie zrobić bo 'to już dawno się zepsulo i proszę otwierać okna co pewien czas'. Zmierzona temperatura 35stopni. Co więcej jutro też podstawia ten sam skład :)
2015-10-26 18:45:54 Autor: wietkong4321
---.static.ip.netia.com.pl
Zamiast bawić się w sądy zróbcie dobry rozkład jazdy dla pasażera.

Jaki jest rozklad na Toruń-Sierpc, Laskowice-Wierzchucin, Laskowice-Czersk, Bydgoszcz-Chełmża?
2015-10-26 18:48:48 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Kupcie np. EW58 od SKM albo kaczokible od SKMW, zmodernizujcie i wtedy można będzie rozmawiać. Jazda SA106 czy MRówą pod drutem jest śmieszna. Ale macie szanse na np. Bydzia - Kcynia czy na innych bezdruciach. Męczcie marszałka, posłów i innych władców o reaktywacje.
2015-10-26 20:37:51 Autor: SS
---.dynamic.gprs.plus.pl
Rozkłady nadal układa PLK a nie przewoźnicy więc pretensje do PLK.
@Arrivederci aby kupić elektryki to trza dostać umowę min. 5 lat. Po drugie taniej bardziej eko wychodzi spalinką pod drutem... dowiedzione wiele razy bo prąd w drucie się z powietrza nie bierze tylko z wielu ton spalonego węgla w elektrowniach po 100/150 km od szlaku kolejowego dodaj sobie koszty przesyłu...
2015-10-26 21:27:23 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Doxyz321a
Zgadzam sie z Toba ze to jest mało zrozumiałe dlaczego od grudnia nie bedzie pociągu do Elbląga po godz. 17 tej. Obawiam sie jednak iz przyczyna tego jest PLK, która w ramach priorytetu puszcza IC i brak jest możliwości przejazdu regionalnym. No i problem z wysoka temp. w ezt. Nie raz byłem świadkiem jak jedni pasażerowie zgłaszali do obsługi ze jest za ciepło a inni w tym samym pociągu skarżyli sie ze jest za niska temperatura. No i mamy klops. Co zrobic. Napisz skargę do Wojewodztwa, ktore nie robi łaski aby to sprawdzić i wyjaśnić.
2015-10-26 22:35:47 Autor: haha
---.tktelekom.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-26 23:08:15 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdzie jest admin. Takich komentarzy nie nalezy tolerować. Niemcy sa płatnikiem naszych inwestycji i wtedy nie mówicie ze ta kasa jest be. Wiec nie piszcie głupot. Konkurencja musi byc rowniez na torach. Oczywiscie na równych warunkach. Pan Damian Grabowski nie chwali sie z faktu iz dostęp do taboru spalinowego ma dzieki temu iz DB jest jego właścicielem. PR nie ma takiego bogatego właściciela, który udostępni tabor jak bedzie mu potrzebny a gdy nie bedzie mu potrzebny to go weźmie z powrotem. Nie wszyscy na rynku maja taki dostęp. To nie sa równe warunki rynkowe.
2015-10-26 23:54:46 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
W tym regionie w ogóle nie ma pociągów żadnej spółki na wielu ważnych odcinkach linii! Co za ograniczenia umysłowe... Spierają się o piaskownice, a nie widzą boiska obok :D.

Jednak cytat Prezesa Arrivy "(...) Porównując nawet takie ogólne wskaźniki jak liczba pracowników do obsługi 1 mln pockm gdzie w Arriva to ok.70 osób, a w PR – ok 170, czy podobnie z taborem, gdzie Arriva do obsługi 1mln pockm potrzebuje 9 pojazdów, a PR 17 pojazdów, trudno oczekiwać, że restrukturyzacja w takiej formie zmobilizuje PR do tak radykalnej optymalizacji i doprowadzi je do bycia konkurencyjnym (...)",

może spowodować, że restukturyzacja PRów będzie ostrzejsza niż myślano. Jak widać przy w/w liczba pracowników i pojazdów w PRach jest skandalicznie za duża, do tych nielicznych połączeń. Ludzi i tabor należy zatrzymać, lepiej wykorzystać i wjechać na nowe linie i odcinki linii.
2015-10-27 08:44:51 Autor: Sony 5437
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tragedia, co ten pan opowiada. Ludzie są zwalniani z pracy bo 2-3 razy w tygodniu spoźniają się do pracy dojeżdżając arivą. Takie są fakty. Zresztą niech ariva pochwali się że nie posiada ani jednego pojazdu elektrycznego tylko pasożytuje na Marszałku i jego sprzęcie.
2015-10-27 09:12:06 Autor: Kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cóż, województwo kujawsko-pomorskie, powinno wzorem innych województw, założyć swoją własną spółkę kolejową. I pewno tak się stanie, bo nie wierzę, że PRy zmienią się na tyle by stać się solidnym i tanim przewoźnikiem.
A co do wyrzucania Arrivy z RP i ogólnie walką z obcymi w kraju, to może czas najwyższy by nimiaszki pogonili od siebie PKP Cargo bo Linkom Pesy już uniemożliwili wjazd na swoje tory. Trzeba uszczelnić granice i niech Polacy kupują polskie a Niemcy - niemieckie.
2015-10-27 10:15:58 Autor: Genowefa
---.adsl.inetia.pl
Ja pierdziu wystarczyło , że podali w niedziele nieoficjalne wyniki wyborów i już wszystko się popierniczyło . Współczuje pracownikom , którzy już dostali wypowiedzenia mam nadzieje że u nas w PR dostana pracę .
2015-10-27 10:44:55 Autor: Dawid Czajka
---.146.9.219.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A zamykanie połączeń kolejowych np na LASKOWICE-WIERZCHUCIN-LASKOWICE jak wpływa na rynek?
2015-10-27 10:55:48 Autor: kolejFAN
---.47.201.80
arriva niech popatrzy na tą nędzę na liniach Wierzchucin-Laskowice,Toruń-Sierpc i niech tam kieruje swoje szynobusy a linie pod drutem niech zostawi dla PRów. Linia widmo Czersk-Kościerzyna i Wierzchucin-Bąk też czekają na połączenia,ciekawe czemu tam arriva nie wejdzie? Rozkład na linii Laskowice-Tleń-Czersk i Wierzchucin-Szlachta-Czersk to też jakaś masakra...
2015-10-27 12:00:03 Autor: inmotion
---.static.ip.netia.com.pl
Zapominacie, że jeśli zniknie Arriva - jakakolwiek konkurencja w tym kraju, PR z monopolem na 5 lat będą robić co chcą. Zastanawiam się ilu wyżej związkowców zaangażowało się do walki z Arrivą na tym forum. Tymczasem ich usługi są tańsze i na pewno nie na gorszym poziomie niż PR. Pieprzenia o drucie (gdzie PR jeździły w warm-maz spalinowymi pod drutem), nie chce mi się komentować, bo nie chce mi się komentować bredni kolejarsko-miłośniczej. Dla pasażera to bez znaczenia. Tak samo jak liczby połączeń, które zamawia marszałek. No niestety, wielu ze związkowców z PR tego nie wie.

Pomijam fakt, że rynek rozwija się tylko tam, gdzie jest konkurencja ( w tym wypadku regulowana) - tam gdzie jej nie ma, jakość szybko spada. Kto tego nie wie, niech się cofnie do czasu socjalizmu, albo tam gdzie jeżdżą tylko PR.

Poczytajcie sobie dobrze Grabowskiego. Nie mówię, że wszędzie ma racje, ale dużo jej ma. Mentalnie to człowiek o epokę dalej niż większość dyrektorów PR w regionach.

Ja niestety pamiętam, jak działały tylko PR. Pamiętacie przebicie kwoty za wozokilometr w przetargu, a potem wymuszenia zwiększenia dotacji pod groźbą zakończenia kursowania, co było skandalem? To farsa, że po tym cyrku sprzed lat marszałek nie wyciągnął wniosku i nie uwolnił całego rynku u siebie. Skorzystaliby wszyscy.
2015-10-27 15:07:09 Autor: AveJa
---.242.138.101
KM też jeżdżą spalinówkami pod drutem czasami (np. Czeremszak czy przyspieszony Sierpc-Warszawa Gdańska) ale to jest tylko dodatek dla tych co jadą z trasy niezelektryfikowanej dalej, albo jak na linii Ostrołęka-Tłuszcz gdzie wozi się w szynobusikach mniej powietrza.

Natomiast Avarria puszcza szynobusy na magistralach, gdzie ludzie kisną w tłoku.
2015-10-27 19:02:05 Autor: 111
---.dynamic.gprs.plus.pl
Narzekają tylko kolejarze , bo nie mają ulgi przejazdowej. Za to mogą podziękować związkowcom , bojako"dobrzy" wujkowie zamiast tylko dla pracowników (taka miała być umowa) chcieli ulgi dla źon, dzieci , emerytów itp. Zapytajcie dojezdnych ile ich kosztuje wstawiennictwo tych panów co notabene są"miejscowi". Dlaczego zakład nie wykupił im źadnej zniźki ?
2015-10-27 19:08:48 Autor: 111
---.dynamic.gprs.plus.pl
Narzekają tylko kolejarze , bo nie mają ulgi przejazdowej. Za to mogą podziękować związkowcom , bojako"dobrzy" wujkowie zamiast tylko dla pracowników (taka miała być umowa) chcieli ulgi dla źon, dzieci , emerytów itp. Zapytajcie dojezdnych ile ich kosztuje wstawiennictwo tych panów co notabene są"miejscowi". Dlaczego zakład nie wykupił im źadnej zniźki ?
2015-10-27 19:08:49 Autor: 111
---.dynamic.gprs.plus.pl
Narzekają tylko kolejarze , bo nie mają ulgi przejazdowej. Za to mogą podziękować związkowcom , bojako"dobrzy" wujkowie zamiast tylko dla pracowników (taka miała być umowa) chcieli ulgi dla źon, dzieci , emerytów itp. Zapytajcie dojezdnych ile ich kosztuje wstawiennictwo tych panów co notabene są"miejscowi". Dlaczego zakład nie wykupił im źadnej zniźki ?
2015-10-28 13:01:04 Autor: 111
---.dynamic.gprs.plus.pl
Narzekają tylko kolejarze , bo nie mają ulgi przejazdowej. Za to mogą podziękować związkowcom , bojako"dobrzy" wujkowie zamiast tylko dla pracowników (taka miała być umowa) chcieli ulgi dla źon, dzieci , emerytów itp. Zapytajcie dojezdnych ile ich kosztuje wstawiennictwo tych panów co notabene są"miejscowi". Dlaczego zakład nie wykupił im źadnej zniźki ?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5