Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Gorzów: Żeby zainwestować w tramwaje, trzeba na czymś oszczędzić

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Gorzów: Żeby zainwestować w tramwaje, trzeba na czymś oszczędzić
Prezydent Tadeusz Jędrzejczak przekonuje, że żadna decyzja ws. trasy na Piaski – i ogólnie przyszłości tramwajów – jeszcze nie zapadła. – Wiem, czym są dla gorzowian, choć dawno nimi nie jeździłem – mówi w Gazecie Lubuskiej Jędrzejczak. Jednocześnie przekonuje, że jakiekolwiek inwestycje w tramwaj w jednym miejscu wymagają oszczędności w innym.

Prezydent Tadeusz Jędrzejczak w wywiadzie dla Gazety Lubuskiej dziwi się całej akcji społecznej „w obronie” wspomnianej linii, skoro żadna decyzja nie zapadła. – Rozmawiamy, pytamy, sondujemy. Na tym polegają konsultacje. Szukamy rozwiązań, by wybrać najlepsze. Jak można robić z tego zarzut? – pyta Tadeusz Jędrzejczak. Jednocześnie podkreśla, że wariant z likwidacją linii na Piaski został zarekomendowany przez ekspertów [nie wspomina zarazem o tym, że rekomendacja ta wynika tylko i wyłącznie z narzuconych przez miasto warunków brzegowych w postaci budowy ciepłociągu w śladzie linii tramwajowej].

Jędrzejczak zdecydowanie odrzuca zarzuty o likwidowanie tramwajów. – O jakim zwijaniu komunikacji tramwajowej może być mowa, jeśli każdy z wariantów zakłada milionowe wydatki na ten typ komunikacji? – pyta się Tadeusz Jędrzejczak i wylicza, że wariant z remontami torowisk, zastąpieniem linii na Piaski autobusem elektrycznym oraz budową nowej trasy na Górczyn zakłada wydatki na poziomie 300 mln zł. Prezydent Jędrzejczak zapowiada także budowę węzła przesiadkowego obok dworców kolejowego i autobusowego, a także przeciągnięcie linii tramwajowej od ul. Jancarza. – Rachunki wychodzą nam takie, że na pewno nie wystarczy nam tych milionów z Ministerstwa Infrastruktury. Dlatego trzeba przemyśleć, co warto rozbudować, w co inwestować, a gdzie zaoszczędzić. I wstępnie wychodzi, że warto zaoszczędzić na trasie na Piaski – zauważa Tadeusz Jędrzejczak.

Dlaczego należy oszczędzać akurat na linii na Piaski, która jest najbardziej efektywną trasą tramwajową w Gorzowie Wielkopolskim? Prezydent przypomina, że komunikacja szynowa dojeżdża na skraj blokowiska i ludzie muszą iść kilkaset metrów. – Autobusy, po wyremontowaniu osiedlowych ulic, wjechałyby głębiej. To byłaby wygodniejsza komunikacja. I sporo tańsza. Dziś kilometr jazdy tramwaju jest niemal trzy razy droższy od kilometra jazdy autobusu. Same autobusy są dziesięciokrotnie tańsze od tramwajów – wylicza Jędrzejczak i przekonuje, że nie liczą się tylko koszty, ale także większa elastyczność tras autobusowych.

Jak wynika z wywiadu dla Gazety Lubuskiej, zagrożona jest także trasa do Silwany. – Po tym, jak zwinęły się wielkie zakłady, ten odcinek tramwaje przejeżdżają pustawe. Nie ma ogromnego ruchu do Stilonu, Silwany czy Stolbudu – wymienia Tadeusz Jędrzejczak. Co proponuje prezydent? – Gdy w końcu powstałaby linia przez Górczyn, tory powinny z Walczaka zniknąć. Okolice obecnej pętli Silwana bez trudu obsłużą autobusy, które już jeżdżą w pobliżu – mówi Jędrzejczak. W innych wypowiedziach prezydent Gorzowa podkreśla, że można byłoby wtedy poszerzyć ulicę. Co ciekawe, taki wariant – z likwidacją trasy wzdłuż Walczaka, w dodatku częściowo wyremontowanej – nie znalazł się w rekomendacjach ekspertów, przygotowujących plan transportowy. Realizacja tej wizji oznaczałaby w praktyce redukcję układu linii tramwajowych z trzech do jednej.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5