Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Gorzów: Plan rozwoju tramwajów, który zakłada… likwidację tras

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Gorzów: Plan rozwoju tramwajów, który zakłada… likwidację tras
Gorzów Wielkopolski przyjął dość kuriozalny plan rozwoju sieci tramwajowej. Rekomenduje on… likwidację jednej z tras (na Piaski) i zastąpienie jej autobusami elektrycznymi z powodu budowy ciepłociągu. Niejako na osłodę miałaby powstać nowy odcinek trasy na Górczyn.

Obecna perspektywa unijna, z niewielkimi wyjątkami, przyniosła renesans tramwajów w polskich miastach. Szczęścia nie miał jednak Gorzów Wielkopolski – miasto nie mogło skorzystać z puli środków zapisanych w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na projekty związane z transportem miejskim w obszarach metropolitarnych. Wyróżniono bowiem tylko dziewięć obszarów metropolitarnych: katowicki, trójmiejski, warszawski, wrocławski, toruńsko-bydgoski, łódzki, krakowski, szczeciński i poznański. W efekcie w ostatnich latach zrealizowano relatywnie mało projektów tramwajowych w Gorzowie, a sieć znajduje się w stanie stagnacji.

Tramwaj na cenzurowanym

Prawda jest jednak taka, że władze miasta nie patrzą zbyt przychylnie na komunikację szynową. Już kilka lat temu Tadeusz Jędrzejczak, prezydent Gorzowa Wielkopolskiego, mówił o likwidacji linii tramwajowej na Piaski z powodu braku środków na jej remont. Przeszkodą w utrzymaniu tej trasy miał być także pomysł stworzenia deptaka w ciągu Chrobrego. Teraz torowisko na Piaski nadal jest na cenzurowanym, ale z zupełnie innych powodów.

Niedawno miasto zaprezentowało plan transportowy oraz plan rozwoju podsystemu tramwajowego. Firma Public Transport Consulting Marcina Gromadzkiego, rzecznika prasowego ZKM w Gdyni, analizowała kilkanaście wariantów rozwoju sieci tramwajowej. Jak napisali autorzy, najwięcej korzyści przyniósłby wariant o najszerszym zakresie realizowanych inwestycji z utrzymaniem wszystkich istniejących tras. Zakłada on budowę linii do osiedla Górczyn – do Szpitala przy Górczyńskiej oraz ul. Fieldorfa-Nila – i połączenie ich z istniejącymi trasami do Silwany oraz na Piaski.

Przeszkadza ciepłociąg

Ten wariant nie jest jednak rekomendowany. Z uwagi na określone przez miasto uwarunkowania do realizacji wskazana jest propozycja z budową nowej trasy na Górczyn (do pętli Fieldorfa-Nila), która odchodzi od trasy na Silwanę oraz likwidacją trasy do pętli Piaski. W zamian za wycofane tramwaje miałyby jeździć autobusy elektryczne. Skąd takie rozwiązanie? Miasto planuje budowę ciepłociągu w śladzie linii, rozłożoną na… 7-8 lat, co oczywiście wiąże się z przerwą w kursowaniu tramwajów. Trudno natomiast byłoby, jak przekonują autorzy, pozyskać pieniądze z Unii na realizację projektu, a następnie zamknąć trasę na tak długi czas.

Dalsza część artykułu na stronie Transport-publiczny.pl
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5