Stosunkowo niewielkie i niedrogie prace zrealizowane niedawno na terenie Głogowa pozwoliły na przywrócenie ruchu dwutorowego po ważnej magistrali. PKP PLK zrealizowały roboty w ciągu dwóch tygodni. Znacznie dłużej potrwa natomiast zapowiadana modernizacja wybranych odcinków ciągu łączącego Wrocław ze Szczecinem.
Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak poinformował niedawno we wpisie na portalu X, że realizacja stosunkowo niewielkich robót pozwoliła na przywrócenie po długiej przerwie ruchu dwutorowego na Magistrali Nadodrzańskiej w okolicach Głogowa. Prace miały objąć ok. 6-kilometrowy odcinek trasy. Teraz otwarcie nieczynnego od długiego czasu toru linii nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny potwierdził także zarządca infrastruktury.
Przez 5 lat jeżdżono w obydwu kierunkach jednym 🛤️ na odcinku 6 km magistrali nadodrzańskiej pod Głogowem. Przywrócenie ruchu na zamkniętym drugim torze zajęło 3 tyg. i kosztowalo 270 tys. Praca u podstaw-to lubię. Na kolei mnóstwo takiej pracy jest do wykonania. pic.twitter.com/Fu0CKoMEAz
– Wykonanie prac zabezpieczających przy estakadzie nad tą linią kolejową pozwoliło wznowić ruch dwutorowy na szlaku Krzepów – Głogów – mówi Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówimy więc o fragmencie trasy przebiegającym przez sam Głogów. Stacja Krzepów znajduje się bowiem w Głogowie przy ul. Kolejowej na terenie osiedla Krzepów.
– Prace trwały dwa tygodnie i były wykonywane w maju – dodaje nasza rozmówczyni. Wartość robót sięgnęła 220 tys. zł netto. Rolę wykonawcy pełniła firma Alrod. PLK nie wskazały w odpowiedzi na nasze pytania, kiedy jeden z torów pomiędzy głogowskimi stacjami przestał być eksploatowany.
Większe prace w ramach KPO
Zarządca infrastruktury zapowiedział natomiast kolejne, tym razem znacznie większe inwestycje na „Nadodrzance”. Na odcinkach Wrocław – Głogów, Czerwieńsk – Jerzmanice Lubuskie i Kostrzyn – Szczecin-Podjuchy planowane są roboty zakładające zwiększenie przepustowości oraz podniesienie, przynajmniej na wybranych fragmentach, prędkości maksymalnej do 120 km/godz. dla pociągów pasażerskich. – Będzie to możliwe dzięki poprawie stanu nawierzchni kolejowej, modernizacji obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym – tłumaczy przedstawicielka spółki.
Obecnie trwają prace studialne, których elementem jest ustalenie dokładnego zakresu i kosztorysu przedsięwzięcia. Mają one zakończyć się w tym roku. – Realizacja projektu zgodnie z założeniami Krajowego Planu Odbudowy jest planowana do czerwca 2026 r. – zapowiada Marta Pabiańska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.