Partnerzy serwisu:
Pasażer

Giżycko: Po elektryfikacji pociągów regionalnych nie przybędzie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Giżycko: Po elektryfikacji pociągów regionalnych nie przybędzie
fot. Mirosław Dziewięcin/PKP PLK
Zbliża się otwarcie trasy Ełk – Giżycko – Korsze po modernizacji i elektryfikacji. Możliwość jej obsługi przez elektryczne zespoły trakcyjne nie przełoży się na razie na zwiększenie skali ruchu regionalnego. Samorząd nie planuje bowiem zmieniać liczby uruchamianych tam pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały niedawno, że w czerwcu tego roku pociągi będą mogły wrócić na odcinek Ełk – Giżycko, a w grudniu pojadą także z Giżycka do Korsz. Mazurski fragment linii kolejowej 38 Białystok – Głomno – granica państwa przechodzi właśnie opóźnioną modernizację połączoną z jego elektryfikacją. Tym samym zakończy się realizacja planów podjętych jeszcze w okresie PRL, a przejazd z Olsztyna do Białegostoku będzie możliwy bez konieczności zmiany trakcji na spalinową.

Pociągi elektryczne dopiero po otwarciu całej trasy

Nie przełoży się to jednak na istotne zmiany w ofercie połączeń regionalnych. Ta ma bowiem pozostać na dotychczasowym poziomie przynajmniej do grudnia 2026 r. Do tego czasu obowiązuje bowiem kontrakt zawarty przez województwo z Polregio, a samorząd nie zamierza dokonywać w nim zmian w zakresie liczby zamawianych pociągokilometrów.

Region potwierdza natomiast, że będzie wykorzystywał na trasie przez Giżycko tabor elektryczny. – Stanie się to jednak dopiero po oddaniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe do eksploatacji całej linii Ełk – Korsze. Dopiero wówczas będzie dostępna sieć elektryczna – tłumaczy Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Do Giżycka skierowane zostaną użytkowane już w regionie jednostki.

Rozszerzenie oferty możliwe za dwa lata

Aktualnie z Giżycka do Korsz autobusy zastępcze Polregio odjeżdżają pięć razy dziennie. Należy zatem spodziewać się, że po kompleksowej przebudowie infrastruktury dotychczasowa częstotliwość zostanie zachowana. Na razie nie wiemy, w jakich relacjach pojadą zamawiane przez UMWWM kursy, również w tym zakresie pasażerowie nie powinni jednak spodziewać się rewolucji. Przed rozpoczęciem modernizacji możliwy był bezpośredni dojazd do Olsztyna i Ełku.

Elektryfikacja linii 38 będzie skutkować uwolnieniem części wykorzystywanego tam dawniej taboru spalinowego. Czy dojdzie więc do rozszerzenia oferty na pozostałych liniach niezelektryfikowanych regionu? – Jednostki te już zostały skierowane na inne trasy, np. Braniewo – Olsztyn – Chorzele – Ostrołęka – stwierdza samorząd. Ewentualne zmiany w obsłudze regionu mają być możliwe od roku 2027, gdy wejdzie w życie nowa umowa o świadczenie usług publicznych w pasażerskim transporcie kolejowym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Zintegrowany transport

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Łukasz Malinowski 23 października 2025

Zobacz również:

PLK: Torpol realizuje prace pod Giżyckiem przed terminem

Infrastruktura

PLK: Torpol realizuje prace pod Giżyckiem przed terminem

Kasper Fiszer 14 października 2025

MI: Pociągi z Giżycka do Korsz już w grudniu

Infrastruktura

MI: Pociągi z Giżycka do Korsz już w grudniu

Kasper Fiszer 05 października 2025

Białystok – Ełk: Po modernizacji na początku „tylko” 160 km/h

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Zintegrowany transport

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Łukasz Malinowski 23 października 2025

Zobacz również:

PLK: Torpol realizuje prace pod Giżyckiem przed terminem

Infrastruktura

PLK: Torpol realizuje prace pod Giżyckiem przed terminem

Kasper Fiszer 14 października 2025

MI: Pociągi z Giżycka do Korsz już w grudniu

Infrastruktura

MI: Pociągi z Giżycka do Korsz już w grudniu

Kasper Fiszer 05 października 2025

Białystok – Ełk: Po modernizacji na początku „tylko” 160 km/h

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij