PKP Intercity zastanawiało się na jakie trasy w rozkładzie jazdy 2017/2018 wysłać elektryczne zespoły trakcyjne serii ED74. Gdy pytaliśmy o to prezesa PKP Intercity na początku listopada, nie było pewne, czy „Edyty” w ogóle pojadą z pasażerami.
Było to przedmiotem analiz przewoźnika, który w końcu zdecydował o tym, że jedynie jedna para połączeń będzie obsługiwana zespołami serii ED74.
– PKP Intercity planuje pojazdami ED74 obsłużyć skład TLK Kinga kursujący codziennie na trasie z Warszawy do Krakowa przez m.in. Kielce i Radom. Pociąg będzie wyjeżdżał z Warszawy Centralnej o godz. 5:20, aby dotrzeć do Krakowa na 10:07, w relacji powrotnej z Krakowa wyruszy o 17:18, a do Warszawy dojedzie na 22:00.
W październiku PKP Intercity posiadało 3 gotowe do jazdy ED74, z 14 posiadanych. Większość z nich oczekuje naprawy głównej na terenie krakowskiej bazy przewoźnika. Docelowo wszystkie mają przejść remonty i modernizacje, które poprawią standard podróży nimi, choć wcześniej próbowano
je sprzedać. Więcej piszemy na ten temat
tutaj. Obecnie PKP Intercity szuka już podmiotów zainteresowanych
wykonaniem przebudowy ED74.