Partnerzy serwisu:
Biznes

Francja: Wyniki SNCF lepsze, ale dług rośnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
03-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette/International Railway Journal

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Francja: Wyniki SNCF lepsze, ale dług rośnie
Fot. Kabelleger/CCA 3.0/Wikimedia Commons
Koleje Francuskie SNCF w 2017 roku poprawiły swoje wyniki finansowe. Nie zmienia to jednak faktu, że gigantyczny dług przewoźnika rośnie. Tylko w ostatnim roku powiększył się o 1,7 mld euro.

Według raportu podsumowującego działalność grupy w 2017 roku, przychody SNCF wzrosły o 4,2% w stosunku do roku 2016 i wyniosły 33,5 mld euro. Udało się to osiągnąć dzięki większej liczbie przewiezionych pasażerów oraz lepszej koniunkturze w sektorze przewozów towarowych. Zysk operacyjny Ebitda wzrósł o 16% w stosunku do roku 2016 i wyniósł 4,6 mld euro.

Więcej chętnych do korzystania z kolei


Poprawa wyników w przewozach pasażerskich wynika przede wszystkim z lepszej oferty - powiększył się zasięg sieci kolei dużych prędkości oraz doszły kolejne połączenia w ofercie tanich połączeń Ouigo. Najwyższy wzrost odnotowany został w połączeniach krajowych dużych prędkości, a także w markach Eurostar i Thalys.

Wydatki na inwestycje w 2017 roku sięgnęły kwoty €8.8 mld euro. Ponad 5,2 mld euro to wydatki na infrastrukturę. Takich projektów zostało zrealizowanych aż 1600. Blisko 2,5 mld euro to koszty jakie Koleje Francuskie poniosły w związku z inwestycjami taborowymi.

SNCF prognozuje, że bieżący rok również przyniesie dobre wyniki, niemniej jednak grupa musi skupić się na promowaniu swoich ofert, znaczącym cięciu kosztów oraz bardziej efektywnym zarządzaniu finansami. Poprawa wyników nie doprowadziła jednak do uniknięcia straty za rok 2017, która wyniosła łącznie 1,7 mld euro. Całkowity dług Kolei Francuskich SNCF wynosi w tej chwili 46,6 mld euro.

SNCF w tarapatach

Przypomnijmy: pod koniec lutego premier Francji Edouard Philippe zapowiedział konieczność przeprowadzenia dużej reformy kolejowego przedsiębiorstwa. Chodzi przede wszystkim o ograniczenie niektórych przywilejów pracowników, reorganizację siatki połączeń, ale najważniejszym zamiarem rządu jest oddłużenie kolejowego przedsiębiorstwa. Działania te są niezbędne w związku z otwarciem rynku francuskiego na prywatnych przewoźników, co ma rozpocząć już w przyszłym roku. Planom rządu sprzeciwiają się związkowcy, którzy na 12 marca zapowiedzieli strajk o zasięgu krajowym.


Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5