Partnerzy serwisu:
Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi
fot. youtube
Siatka nocnych pociągów we Francji wygląda obecnie bardzo ubogo. Ale, widząc sukces nocnych pociągów w krajach Niemczech i Austrii, subsydiowane przez państwo SNCF chce ją odbudować.

Jeśli zdecydujemy się na podróż nocnym pociągiem we Francji, mamy obecnie do wyboru dwie relacje: z Paryża do alpejskiego kurortu Briançon, lub z Paryża do Latour de Carol w Pirenejach, przy granicy z Hiszpanią. To zaledwie cień bogatej siatki nocnych połączeń, która działała we Francji jeszcze 20 lat temu. Ale to ma się zmienić.

Francuski minister transportu Jean-Baptiste Djébbari zapowiedział właśnie, że do 2030 roku we Francji działać będzie 10 nocnych pociągów, z których część będzie wyjeżdżała za granicę. Deklarację tę ogłosił w zakładach w Périgueux. Nieprzypadkowo. To właśnie ten obiekt, do niedawna zagrożony likwidacją, odpowiada za modernizację 60 kuszetek, które wkrótce zostaną włączone do dwóch istniejących relacji, oraz dwóch kolejnych.

Pierwsza z nich planowana jest do uruchomienia od kwietnia tego roku. Chodzi o połączenie Paryż – Nicea. Kolejny nocny pociąg, relacji Paryż – Tarbes – Hendaye (stacja graniczna z Hiszpanią, w Kraju Basków), miałby ruszyć od grudnia 2021.

Ministerstwo w porozumieniu z Państwowymi Kolejami Francuskimi w ciągu kilkunastu miesięcy chciałoby także uruchomić pociąg ze Strasbourga (z wagonami z Metz) do Marsylii lub nawet do Nicei. Mówi się również o pociągu z Nicei do Bordeaux i Nantes (pociągi były rozdzielane i łączone na którejś ze stacji z pozostałymi nocnymi pociągami) oraz o relacjach międzynarodowych. W pierwszej kolejności o pociągu Paryż – Barcelona przez Perpignan i Barcelona – Nicea – Zurych, który kursowałby w porozumieniu z Kolejami Austriackimi lub Szwajcarskimi.

Łącznie zakłady w Périgueux mają przygotować 93 wagony, z których większość (60) to kuszetki, a reszta - sliperetki. Mają być gotowe do lata 2023 roku.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francja: SNCF sprzedaje kilkunastoletnie elektrowozy

Biznes

Francuski SNCF z przetargami na 180 dwusystemowych składów

Tabor i technika

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Zobacz również:

Francja: SNCF sprzedaje kilkunastoletnie elektrowozy

Biznes

Francuski SNCF z przetargami na 180 dwusystemowych składów

Tabor i technika

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij