NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Francja wydłuża trasy tanich połączeń KDP. Będzie więcej wygód dla pasażerów

| Connexionfrance.com/lp, Rynek Kolejowy 24.12.2015 158

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-24 14:01:00 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Off We Go?
2015-12-24 14:53:05 Autor: Avejj
---.242.138.101
Kryniczanin, IQ65, liczymy na wasze protesty w Paryżu.
2015-12-24 15:40:55 Autor: Stefan banderą
---.ust.tke.pl
i można tam się wbić bez biletu / jechać na stojąco?
2015-12-24 16:38:22 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Tanie i szybkie? Cóż za lewactwo xD No bo przecież jak szybkie to musi być okropnie drogie, a hołota won do busa.
2015-12-24 16:39:09 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Dodając do informacji zawartych w artykule, poziom zarobków oraz prędkość pociągów we Francji - jest czego pozazdrościć...
2015-12-24 17:28:45 Autor: Paweł JJJ
---.17.90.92.rev.sfr.net
Stefan banderą
Oczywiście, że nie można. Bez biletu nie wejdziesz nawet na peron, a co dopiero do pociągu. Warto też wspomnieć, iż najczęściej nie ma szans na zakup biletów na Ouigo w dniu wyjazdu - wszystko wyprzedane nawet na kilka dni przed odjazdem. Natomiast w konwencjonalnych TGV często spotykam ludzi siedzacych na schodach, natomiast taka przyjemność kosztuje znacznie więcej niż sławna już kara w Pendolino.
2015-12-24 21:54:30 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
''linia zostanie wydłużona w kierunku północno-wschodnim.''

No to, to połączenie mogłoby startować w Jeleniej Górze, ale troche druta brakuje.

Mam nadzieje że brakujący drut zawiśnie w ciągu kilku miesięcy!
2015-12-25 08:08:03 Autor: Stefan banderą
---.ust.tke.pl
@paweł jjj
Jak wszystko wyprzedane długo przed odjazdem w tym TLK KDP, tzn.że cena za niska!
Podobnie jest na kolei w Argentynie.
W TGV można kupić więc bilet bez miejscówki - i bardzo dobrze!
2015-12-25 10:14:51 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post jelenia:
"''linia zostanie wydłużona w kierunku północno-wschodnim.''

No to, to połączenie mogłoby startować w Jeleniej Górze, ale troche druta brakuje.

Mam nadzieje że brakujący drut zawiśnie w ciągu kilku miesięcy!"
Z Jeleniej Góry ? Raczej z Wojanowa/Rębiszowa czy Gryfowa Śl. w myśl zasady - dojazd do stacji początkowej - męcz się sam pasażerze.
2015-12-25 18:22:13 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@z torów plk


Właśnie z Jeleniej Góry, zgadza się!

W myśl zasady owszem, pasażer się męczy, ale jadąc do Karpacza i Szklarskiej Poręby.
2015-12-25 22:35:42 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
U nas takim ,,tanim KDP" powinny być EIC, tam gdzie jeżdżą EIP. Bo gdy ktoś chce jechać z Warszawy do Katowic i jak 95% innych pasażerów nie jest mikolem to wybierze EIP zamiast dużo mniej komfortowego EIC. Na tej trasie bilety powinny być po 50-70 zł, bo prędkość jest 160. Oprócz tego wywalić z takich TLK-EIC wagony pierwszej klasy i po problemie.

Taka opcja nie kolidowałaby z Dartami i Flirtami, bo zadaniem tych pociągów powinno być wożenie studentów i mieszkańców miasteczek przy liniach osadniczych. Wówczas pasażerowie ekonomiczni mogliby podróżować na zachodnim poziomie, a w Pendolino oferta poczęstunków mogłaby być rozszerzona, a nie trzeba by było bać się jej podnosić, bo mniej zamożni wybraliby zwykłe ekspresy.

Dlatego obiema rękami podpisuję się pod propozycją!
Wszystkie bilety EIC na trasach na których kursują także EIP w taryfie normalnej po 50-70 zł!!!!
2015-12-26 13:21:19 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
@Paweł JJJ: skąd takie informacje? Jeszcze w ubiegłym roku bez problemu można było wejść na peron. W trakcie kilkunastu podróży pociągami SNCF (TER i TGV) na kontrolę biletów trafiłem zaledwie trzy razy, a jedynie w Marsylii raz sprawdzano bilety przed wejściem na peron. Opłata za wystawienie biletu w TGV też chyba nie jest aż tak wysoka, OIDP przy okazji dyskusji o 650 zł w Pendolino podawano, ile kosztuje zakup biletu w TGV.
2015-12-26 13:42:12 Autor: Kflik
---.play-internet.pl
TGV to zawsze miał być "szybki pociąg dla mas", bez luksusów.
2015-12-30 16:17:48 Autor: Paweł JJJ
---.29.26.109.rev.sfr.net
@Podrozny
Informacje z autopsji. Mieszkam w Lyonie i bardzo często jeżdżę pociągami, szczególnie Ouigo. Na peron nie można wejść bez biletu podróżując Ouigo. Kontrola biletu, jak również bagażu (w cenie jest tylko mały bagaż podręczny, za większy trzeba dopłacić jak w tanich liniach lotniczych) odbywa się przed wejściem na peron. Trzeba też być na dworcu 30 minut przed odjazdem. Jeżeli chodzi o zwykłe TGV, czy TER, to oczywiście można wejść i na peron i do pociągu bez biletu. Dopłata do biletu wystawionego na pokładzie wynosi od 10 do 20EUR, w zależności od klasy podróży, pociągu (TER, czy TGV) i okresu podróży. Problem jest w tym, że sam bilet na TGV zakupiony w dniu wyjazdu (czy to w pociągu, internecie, czy w kasie) jest zazwyczaj potwornie drogi. Za trasę Lyon - Paris czasami nawet 200EUR. Z drugiej strony w dni bez dużego obłożenia nawet 75EUR. Natomiast kupując ze sporym wyprzedzeniem są bilety (nie na wszyskie TGV) za 25EUR.

Czy orientuje się ktoś jak wygląda aktualnie sprawa kary za brak biletu w Pendolino? Słyszałem, że została obniżona, natomiast kiedy kilka dni temu kupowałem bilet na EIP przez internet, zostałem poinformowany, iż kara wynosi nadal 650PLN.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Koleje Dużych Prędkości
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5