NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001

| Łukasz Pastor 03.05.2016 949

Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Fot. Ville de Belfort
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Francja: Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001
Firma Alstom i władze miasta Belfort przystąpiły do renowacji fragmentu pociągu TGV 001. Pudło członu napędnego składu było eksponowane przy zjeździe z autostrady A36 do miasta. Po odnowieniu powróci na swoje miejsce. Prototyp TGV 001 został wyprodukowany w 1969 roku i bił w przeszłości niewyobrażalne wówczas rekordy prędkości na torach.
Fragment prototypu został przetransportowany do zakładu Alstomu w Belforcie 25 kwietnia. Specjalny dźwig umieścił najpierw pudło na naczepie. Na niej przejechał do hali, w której już poddawany jest odnowieniu. O renowację tego symbolu francuskiej kolei oraz Belfortu zabiegał zastępca mera miasta Damien Meslot. Alstom, wspólnie ze specjalistami z firmy specjalizującej się w trwałych powłokach malarskich, wykorzystają swoje możliwości, aby nadać nowe życie symbolowi szybkiej kolei. Miejsce ekspozycji członu pociągu TGV 001 jest nieprzypadkowe. To właśnie w Belforcie pociąg został zaprojektowany.

W trakcie prac pociąg zyska malaturę identyczną, jaką nadano mu w procesie produkcji. Pudło członu napędnego pociągu pozostanie w zakładzie Alstomu do końca czerwca. Po zakończeniu prac powróci swoje miejsce – w okolice zjazdu z autostrady do miasta.

Pociąg TGV 001 z turbiną gazową nigdy nie trafił do żadnej z placówek muzealnych. Wszystko dlatego, że był to prototyp, a tymczasem muzea wolą eksponować pojazdy produkowane seryjnie. Drugi skrajny człon pociągu prezentowany jest w Bischheim – tam prowadzone były pierwsze prace utrzymaniowe prototypu.

Pociąg T 001 napędzany był turbiną gazową. 8 grudnia 1972 ustanowił on długo niepobity rekord prędkości – 318 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Alstom (600)
TGV 001 (2)

Więcej z regionu:

Belfort (4)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Belfort (4)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5