NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Francja: Poważni gracze staną do walki o francuskich pasażerów

| Tomasz Kościelny 07.10.2018 2,5k

Francja: Poważni gracze staną do walki o francuskich pasażerów
Fot. laude TRUONG-NGOC/CC BY-SA 3.0
Najwięksi europejscy przewoźnicy są zainteresowani uruchamianiem szybkich połączeń kolejowych na terytorium Francji. Pozwoli na to liberalizacja rynku przewozów pasażerskich, która ma nastąpić z początkiem 2020 roku. Do tego czasu Koleje Francuskie muszą przygotować się na konkurencję, która mogłaby obnażyć problemy SNCF, takie jak m. in. niezadowolenie załogi z wdrażanych reform.
Szef SNCF Guillaume Pepy poinformował, że zarówno niemiecka spółka Deutsche Bahn, jak i włoska Trenitalia, są poważnie zainteresowane wejściem na francuski rynek. To oznaczałoby pojawienie się nowych marek na trasach kolei dużych prędkości. Rynek przewozów KDP ma zostać otwarty już w 2020 roku. Nieco mniej czasu mają regionalne przewozy pasażerskie - liberalizacja ma nastąpić pod koniec roku 2019. Najbardziej zainteresowanym na ten moment podmiotem jest firma Transdev.

- Powinniśmy poświęcić całą naszą energię na przygotowanie SNCF do otwarcie rynku, musimy wygrywać przetargi oraz walczyć o nowych klientów. Nie mamy czasu, musimy to zrobić szybko - powiedział Guillaume Pepy. Jak dodał szef SNCF, firma musi ulec przekształceniu - tak aby państwowy przewoźnik sprostał wymogom, które narzuca konkurencja. Wśród doraźnych działań są m. in.: poprawa punktualności i usprawnienie obsługi pasażerów.

Już teraz, w ramach przygotowań do otwarcia rynku na konkurencję, Koleje Francuskie przechodzą ważny proces rebrandingu. Wśród połączeń TGV zostały wydzielone: marka InOui, oferująca komfortową i szybką podróż w klasach: pierwszej, drugiej i biznesowej, a także marka Ouigo, która umożliwia szybką podróż po niższej cenie w klasie ekonomicznej.

Francuscy pasażerowie mieli ostatnio powody do narzekań. Przez trzy miesiące, począwszy od kwietnia, trwał strajk, który kosztował przedsiębiorstwo blisko 800 mln euro. Załoga protestowała przeciwko wdrożeniu zaproponowanych przez prezydenta Emmanuela Macrona reform. Ostatecznie rząd nie ugiął się i zapadły decyzje m. in. o ograniczeniu przywilejów dla pracowników, ale także o stopniowym oddłużaniu przedsiębiorstwa przy pomocy budżetu państwa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (380)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (380)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5