Partnerzy serwisu:
Biznes

Francja otworzy rynek przewozów pasażerskich. Ruszą przetargi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
24-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AFP/Railway Journal/France24/tk

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Francja otworzy rynek przewozów pasażerskich. Ruszą przetargi
Fot. KARELEM/CC BY-SA 4.0/Wikimedia Commons
W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pojawiły się informacje o dwóch planowanych przetargach na obsługę kolejowych tras pasażerskich. To bardzo ważne działanie francuskiego rządu, dzięki któremu, poza pociągami państwowego przewoźnika, pojawią się również te uruchamiane przez konkurencyjne firmy.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami francuskiego rządu, w pierwszej kolejności liberalizacja przewozów kolejowych ma objąć trasy intercity: Nantes – Bordeaux oraz Nantes – Lyon. W tej chwili przewozy w tych relacjach pod marką TET prowadzi SNCF Mobilités. Są to dwie spośród ośmiu tras krajowych intercity, które są nadzorowane przez rząd, a nie przez regiony. Umowa na prowadzenie przewozów obowiązuje do 2020 roku.

Pierwsze dwa zapowiadane przetargi na obsługę tych tras to krok do uruchomienia procesu liberalizacji rynku przewozów pasażerskich we Francji. Władze tego kraju próbują dostosować się do zapisów unijnego IV pakietu kolejowego. Działanie to także następstwo reformy państwowego przedsiębiorstwa SNCF, która, pomimo ostrego sprzeciwu związków zawodowych i serii trwających kilkanaście tygodni protestów, została zaakceptowana przez rząd w połowie minionego roku.

Zamieszczone ogłoszenie pozwoli potencjalnym zainteresowanym na przygotowanie się do właściwego przetargu, który najwcześniej zostanie ogłoszony za rok. Nieprzypadkowo wybór padł na dwie konkretne trasy. Obie są gruntownie zmodernizowane. Kursuje po nich również odnowiony tabor. Dzięki temu państwowy przewoźnik jest również gotów do walki o te trasy, a poziom jego usług teraz może być konkurencyjny w stosunku do innych zainteresowanych.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że do niedawna najbardziej zainteresowanym podmiotem, który chciałby uruchamiać przewozy dalekobieżne na trasach konwencjonalnych we Francji, była firma Transdev. Mówi się również o Deutsche Bahn oraz o Trenitalii jako o firmach, które miałyby w przyszłości walczyć o uruchamianie połączeń na trasach KDP.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francja: SNCF sprzedaje kilkunastoletnie elektrowozy

Biznes

Francuski SNCF z przetargami na 180 dwusystemowych składów

Tabor i technika

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Zobacz również:

Francja: SNCF sprzedaje kilkunastoletnie elektrowozy

Biznes

Francuski SNCF z przetargami na 180 dwusystemowych składów

Tabor i technika

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij