NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

FPS rozpoczął przygotowania do dopuszczenia nowych wagonów w Niemczech

| Jakub Madrjas 31.05.2019 123

FPS rozpoczął przygotowania do dopuszczenia nowych wagonów w Niemczech
Fot. FPS
30 maja PKP Intercity poinformowało o rozszerzeniu umowy na zakup 55 nowych wagonów kolejnych 26 pojazdów. Producent – Cegielski FPS musi dla nich uzyskać dopuszczenie do ruchu w aż sześciu krajach. Firma wybrała już partnera do procesu homologacji nowych wagonów pasażerskich w Niemczech i Austrii.
Wartość kontraktu po zamówieniu dodatkowych 26 nowych wagonów wzrosła do 697,3 mln zł. 81 nowych wagonów trafi do PKP Intercity do lutego 2022 r., a pierwsze z nich już w przyszłym roku. Po upływie 24 miesięcy od odbioru wagonów FPS H. Cegielski jest zobowiązana do wykonania przeglądów na trzecim poziomie utrzymania. Wagony mają posiadać dopuszczenie do eksploatacji nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, Niemczech, Austrii na Słowacji i Węgrzech.

Prezes Cegielski FPS Hubert Stępniewicz przyznaje, że dopuszczenie pojazdu do ruchu za granicą będzie najtrudniejszym elementem tego kontraktu. - Zaczęliśmy prace nad przygotowaniem procesu homologacji w Niemczech – zdradził, przekonany, że to dopuszczenie do ruchu w tym kraju będzie najtrudniejsze do uzyskania; jak dodaje, przekonują się o tym wszyscy producenci taboru kolejowego. FPS podpisał już umowę z DB Systemtechnik w tej sprawie. Niemiecka firma m.in. przejmie zarządzanie procesem dopuszczeniowym, zweryfikuje, jako jednostka upoważniona (DeBO), spełnienie wymagań krajowych oraz wystawi wymagane świadectwa zgodności.

– Wagon zostanie skonstruowany w oparciu o zalecenia naszego doradcy niemieckiego, tak aby uprościć i zoptymalizować samą procedurę dopuszczenia na rynku niemieckim. Będziemy przede wszystkim badali zgodność naszego pojazdu z wymaganiami infrastruktury kolejowej – mówi prezes FPS. Jak dodał, ze względu na brak odpowiedniego toru testowego w Polsce, próby dynamiczne wagonu będą wykonywane w czeskim Velimiu.

Jak już pisaliśmy, FPS będzie dywersyfikował swoje portfolio, wchodząc na rynki lokomotyw oraz zespołów trakcyjnych. Zdaniem Stępniewicza, rynek wagonów jest jednak przyszłościowy, a wymóg homologacji w kilku krajach postawiony przez PKP Intercity jest dla producenta szansą. Szczególnie prywatni przewoźnicy, tacy jak RegioJet czy Flixtrain chętnie korzystają ze składów wagonowych, które pozwalają na elastyczne kreowanie podaży miejsc.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1019)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1019)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5