NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Flirty Kolei Mazowieckich idą do naprawy i modyfikacji

| Martyn Janduła 04.07.2017 7

Flirty Kolei Mazowieckich idą do naprawy i modyfikacji
fot. Martyn Janduła
Mazowiecki przewoźnik rozpisał przetarg, w którym poszukuje wykonawcy naprawy wraz z modyfikacja 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt. Zmiany przejdzie system informacji pasażerskiej, zaś pojazdy po pracach będą przystosowane do zamontowania w nich ERTMS.
Usługa naprawy w poziomie utrzymania P4 z modyfikacją obejmie 10 składów Flirt serii ER75 produkcji Stadlera. Pierwsze pojazdy dotarły do przewoźnika 31 maja 2008 roku. Oficjalne przekazanie pierwszych dwóch z dziesięciu zamówionych pociągów odbyło się na dworcu Warszawa Wschodnia.

55 dni prac na jeden skład

Flirty Kolei Mazowieckich to pierwsze pojazdy tego typu, które pojawiły się w Polsce. Chwilę później zawitały także do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Stało się tak dlatego, że województwo mazowieckie wspólnie z województwem śląskim zorganizowało przetarg na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Teraz przyszedł czas na przeprowadzenie usługi naprawy P4 wspomnianych jednostek. Koleje Mazowieckie wymagają, aby wykonawca przeprowadził prace w terminie nie dłuższym niż 55 dni, licząc od dnia przekazania elektrycznego zespołu trakcyjnego do naprawy. Jest to również parametr, który będzie przez zamawiającego punktowany w przetargu. Oferenci za skrócenie tego terminu mogą zyskać 22% punktów. Z kolei 60% oceny stanowi cena, zaś 18% punktów to gwarancja na cały elektryczny zespół trakcyjny. Składanie ofert trwa do 8 sierpnia 2017 roku. Wadium wynosi w tym zamówieniu 500 tys. zł.

Pojazdy gotowe do ERTMS

Stały zakres prac obejmuje naprawę lub wymianę osłon po uszkodzeniach mechanicznych na podwoziu wagonów, przywrócenie estetyki i szczelności połączeń na zewnątrz pudła pojazdu, naprawę połączeń klejonych wykładziny podłogowej wewnątrz pojazdu. W zakresie tym znalazła się również regeneracja foteli maszynisty i pomocnika maszynisty. Przeglądem objęte będą również wysuwane podesty wejściowe oraz drzwi odskokowo-przesuwne.

Modyfikacje obejmą z kolei system informacji pasażerskiej. Koleje Mazowieckie chcą dostosować do wymagań rozporządzenia ministra sposób wyświetlania informacji na tablicach informacyjnych. W toaletach wykonawca zamontuje czujki dymu, które ostrzegą maszynistę o dymie w pojeździe, wraz ze wskazaniem konkretnej kabiny. Przewoźnik chce również zabudować w kabinach maszynistów radia GSM-R przystosowanego do wdrażanego Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym. Modyfikacje przejdzie rejestrator systemu monitoringu kamer wewnętrznych, który pozwolić ma na zachowanie nagrań na okres co najmniej 14 dni.

Prace wykraczające poza stały zakres napraw sprowadzają się do wymiany 240 tarcz hamulcowych do 60 zestawów kołowych tocznych, 112 tarcz hamulcowych do zestawów kołowych napędnych, 50 kół monoblokowych tocznych oraz 56 kół monoblokowych napędnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (657)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (657)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5