Partnerzy serwisu:
Innowacje

Flirt Akku zawalczy o USA

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
16-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Flirt Akku zawalczy o USA
wiz. Stadler
Uniwersytet Stanowy w Utah i Centrum Badań Inżynieryjnych ASPIRE podpisały ze Stadlerem umowę na opracowanie i przetestowanie pociągu pasażerskiego z napędem akumulatorowym. Będzie on bazował na znanej w Europie jednostce Flirt Akku. Będzie to pierwszy pociąg bateryjny w Ameryce Północnej.

Jak informuje Stadler, celem projektu jest opracowanie, zbudowanie i przetestowanie dwuczłonowego zespołu trakcyjnego zasilanego bateriami. We współpracy z ASPIRE, Stadler opracowuje Flirt Akku dostosowanego do rynku amerykańskiego. Wymaga to szeroko zakrojonych prac badawczo-rozwojowych w celu dostosowania pojazdu do amerykańskiej infrastruktury i przepisów krajowych. Podczas gdy Stadler koncentruje się na projektowaniu i produkcji pociągu, ASPIRE pracuje nad rozwojem infrastruktury do ładowania pojazdu.

– Jesteśmy zaszczyceni, że możemy współpracować ze Stadlerem w tym przełomowym projekcie. Sukces przyniesie miejsca pracy przy projektowaniu i produkcji w Utah. Wytyczy również drogę do elektryfikacji systemów kolei podmiejskiej i miejskiej – powiedział dr Regan Zane, dyrektor ASPIRE Engineering Research Center cytowany w komunikacie. Jak dodał Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US, przy niewielkiej liczbie zelektryfikowanych linii kolejowych w Ameryce Północnej pociąg na baterie jest świetną, zeroemisyjną alternatywą dla pojazdów zasilanych olejem napędowym.

Stadler sprzedał już ponad 110 pojazdów Flirt Akku. Na przykład w Niemczech pociągi zasilane bateriami zastąpiły tabor spalinowy w Szlezwiku-Holsztynie, Nadrenii-Palatynacie i Meklemburgii-Pomorzu Zachodnim. Warto dodać, że Stadler produkuje pociągi Flirt zasilane wodorem dla Kalifornii; były one prezentowane na targach Innotrans.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5