Partnerzy serwisu:
Biznes

Fablok z nowym właścicielem. „Będziemy produkować dla kolei”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
06-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Fablok z nowym właścicielem. „Będziemy produkować dla kolei”
fot. fadekptaku, lic. CC BY-SA 4.0, kadr. kf
Nowym właścicielem zakładów Fablok w Chrzanowie jest firma Martech Plus, która ma doświadczenie w branży kolejowej m.in. dzięki produkcji lokomotyw dla kopalnianych kolei przemysłowych. Fabryka ma wznowić produkcję, a jej wyroby będą trafiać na rynek krajowy i zagraniczny – takie są przynajmniej plany nabywcy majątku upadłej spółki Fablok SA.

Sześć lat temu sąd ogłosił upadłość Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce „Fablok” SA. Wszystko wskazuje jednak na to, że chrzanowski zakład niespodziewanie wznowi produkcję. Majątek spółki odkupiła bowiem niedawno stosunkowo mało znana, ale obecna na rynku kolejowym od lat firma Martech Plus z Rudy Śląskiej.

Światowe potrzeby kolejnictwa są ogromne – jest miejsce na wyroby Fabloku

– W pierwszej kolejności będziemy koncentrować się na etapowym przywracaniu zdolności produkcyjnych zakładu w branży kolejowej – potwierdza Adam Rycerski, dyrektor ds. eksportu Martech Plus. Dalsze plany dotyczące chrzanowskiej fabryki dotyczą poszerzenia profilu produkcji firmy, zwłaszcza w zakresie eksportu. Dotychczas wyroby przedsiębiorstwa sprzedawano bowiem głównie na rynku krajowym.

Rudzka spółka specjalizuje się m.in. w produkcji urządzeń dla kolei działających przy zakładach przemysłu wydobywczego. Oferuje przede wszystkim lokomotywy i części zamienne. – Równocześnie, poprzez podmioty Grupy Martech, nasza firma realizuje dostawy dla strategicznych odbiorców branży kolejowej w zakresie zestawów kołowych (lokomotywowych i wagonowych) oraz szeroko pojętych komponentów do lokomotyw – opisuje nasz rozmówca. Zapewnia, że również po włączeniu Fabloku w struktury przedsiębiorstwa priorytetowo traktowana będzie działalność na rynku krajowym. – Nasze aspiracje sięgają jednak znacznie dalej. Ze względu na ogromne potrzeby branży kolejowej na rynkach światowych zamierzamy wykorzystać zdobyte doświadczenia w eksporcie własnej produkcji do poszerzenia naszej oferty w skali globalnej – mówi.

Drugie życie zakładu w 100. rocznicę jego powstania

– Właściciel naszej firmy Marcin Mistarz pragnie podkreślić, że jest osobą przywiązaną do tradycji i naszej historii, dlatego też ze szczególną satysfakcją przyjmuje fakt, iż udało mu się wraz ze swoim zespołem uratować i utrzymać na rynku markę Fablok – podkreśla przy tym przedstawiciel Martech Plus. – Jego zdaniem marka ta pozostaje niezmiernie ważna dla historii rozwoju naszego narodowego przemysłu od roku 1919. W tym roku mamy zatem rocznicę 100-lecia istnienia Fabloku – zauważa.

Dodaje przy tym, że spółka ma świadomość dużego znaczenia chrzanowskiego zakładu dla lokalnej społeczności. – W związku z tym Marcin Mistarz nie planuje żadnych zmian własnościowych w zakresie nabytego przedsiębiorstwa Fablok – zapewnia nas Adam Rycerski.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Chcą odrestaurować pierwszą lokomotywę z serii SP42

Tabor i technika

Chcą odrestaurować pierwszą lokomotywę z serii SP42

Jakub Rösler 27 stycznia 2022

Mit Luxtorpedy

Koleją do niepodległości

Mit Luxtorpedy

Szymajda Michał 24 grudnia 2018

Fablok: Gmina szuka nowego inwestora

Warte uwagi

Fablok: Gmina szuka nowego inwestora

ak, Rynek Kolejowy 26 czerwca 2013

Jest nadzieja dla Fabloku? Fabrykę chce przejąć producent czołgów

Biznes

Jest nadzieja dla Fabloku? Fabrykę chce przejąć producent czołgów

Radio Kraków, ak/Rynek Kolejowy 05 lutego 2014

W marcu rozstrzygną się dalsze losy Fabloku?

Biznes

W marcu rozstrzygną się dalsze losy Fabloku?

ak, Rynek Kolejowy 11 lutego 2014

Przyszłość Fabloku nadal niepewna

Biznes

Przyszłość Fabloku nadal niepewna

ak/Rynek Kolejowy 15 maja 2014

Zobacz również:

Chcą odrestaurować pierwszą lokomotywę z serii SP42

Tabor i technika

Chcą odrestaurować pierwszą lokomotywę z serii SP42

Jakub Rösler 27 stycznia 2022

Mit Luxtorpedy

Koleją do niepodległości

Mit Luxtorpedy

Szymajda Michał 24 grudnia 2018

Fablok: Gmina szuka nowego inwestora

Warte uwagi

Fablok: Gmina szuka nowego inwestora

ak, Rynek Kolejowy 26 czerwca 2013

Jest nadzieja dla Fabloku? Fabrykę chce przejąć producent czołgów

Biznes

Jest nadzieja dla Fabloku? Fabrykę chce przejąć producent czołgów

Radio Kraków, ak/Rynek Kolejowy 05 lutego 2014

W marcu rozstrzygną się dalsze losy Fabloku?

Biznes

W marcu rozstrzygną się dalsze losy Fabloku?

ak, Rynek Kolejowy 11 lutego 2014

Przyszłość Fabloku nadal niepewna

Biznes

Przyszłość Fabloku nadal niepewna

ak/Rynek Kolejowy 15 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5