NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Eurostarowi nadal przybywa pasażerów

| Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 26.04.2014 115

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-04-26 14:28:56 Autor: niepowiem
---.50.149.118
Ciężkie do uwierzenia. Przecież kolej to wynalazek XIX wieczny. W zacofanej lewackiej Europie nadal ma się dobrze upychanie ludzi do metalowych awaryjnych puszek zwanych pociągami.

Dobrze, że Polska stawia na przyszłość, czyli indywidualny transport samochodowy. Kupowanie nowych pociągów typu pindolino to jak kupowanie dorożek.
2014-04-26 14:33:27 Autor: pamparam123
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post niepowiem:
"Ciężkie do uwierzenia. Przecież kolej to wynalazek XIX wieczny. W zacofanej lewackiej Europie nadal ma się dobrze upychanie ludzi do metalowych awaryjnych puszek zwanych pociągami.

Dobrze, że Polska stawia na przyszłość, czyli indywidualny transport samochodowy. Kupowanie nowych pociągów typu pindolino to jak kupowanie dorożek."
Już niedobrze się od tego robi, że każdy temat to dobry temat, aby ponarzekać na Polskę.
2014-04-26 15:18:31 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Polsce wystarczy dotacja (pompka) do PIC i PR, Polski (szkocki) Bus i DB IC Bus a także pompowane od dekad obiekty sakralne.

2014-04-26 15:35:12 Autor: huciński
---.dynamic.chello.pl
@ > niepowiem

Nie każdy ma i będzie mieć samochód i nie każdy chce to mieć, wiele osób źle znosi podróże samochodem...

Rosnący popyt na przewozy kolejowe na tej linii tez o tym fakcie świadczy. W transporcie musi być zachowana równowaga, podział na transport samochodowy, kolejowy, lotniczy, czy drogą wodną. Faworyzowanie jednego z tych na niekorzyść pozostałych, tak jak robią to obecnie władze RP, dla których liczy się transport tylko samochodowy, może się odbić z wielu względów niekorzystnie dla wszystkich podróżujących.

A idąc Twoim tokiem rozumowania, mógłbym powiedzieć że szkoła to też przeżytek, po co tam posylac dzieci, opłacać woźnego, opłacać zuzyta energię, niech się dzieci uczą w domu u rodziców albo na ulicy. Albo szpital nie lepiej zrobić operację w domu na własnym stole ?
2014-04-26 16:32:49 Autor: trako
---.gliwice.vectranet.pl
niepowiem
Nie przejmujcie się nim to typowy kurwinowiec UPR i reszta szaleńców kiedyś słyszałem że pan Januszek chciał by zlikwidować średnice w warszawie i puścić tam autostradę bo kolej to przeżytek co się dziwcie ze jego wyznawcy tez tak plotom
2014-04-26 16:57:50 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
autor pierwszego komentarza chciał być śmieszny, ale coś mu nie wyszło. Tunel pod Kanałem służy przecież również do przewozu samochodów.
2014-04-26 17:56:29 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Polskie Pendolino gdy rozpocznie usługi wewnątrz kraju to tylko deficyt PICu będzie.

Siatka połączeń(pociągów) zostanie pocięta dla dobra spółki i kolej się skurczy bo jest państwowa.

Otworzy się przestrzeń dla prywatnych przewoźników zagranicznych akcjonariuszy bo wątpię że będą to polscy udziałowcy.

W skandynawii dużo spółek "joint venture" i dużo chętnych by służyć na torach.
2014-04-26 18:38:32 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nie sądzę jak IC miało same expresy to były zyski i mieli iść na giełdę to głupi politycy wrzucili im na głowę pośpieszne z tą całą menażeria z ulgami i tanimi biletami.
Gdyby pozbyli się TLK i zostali z Pendolino nowymi lokomotywami i wagonami z Grochowa to tłukli by kasę jak złoto pociąg z Warszawy do Krakowa z czasem 2.15 to złoty interes ale wszystko psuja te pośpieszne te wszystkie sezonowe i inne które spółka zmuszona jest uruchamiać. Najpierw wykończyli PR teraz IC
2014-04-26 19:08:24 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
E tam... A takie koleje będące jednością, jak np. LG i BCz trzymają się nieźle. To samo takie podzielone na 3: infra, cargo i pasażerskie WSZYSTKIE. Tak jak w Rumunii, Czarnogórze, Bułgarii, czy na Słowacji. PIC sam dla PICu wątpię by sobie poradził przy ich cenniku i konkurencji lotniczej i drogowej. Co innego Towarzystwo Eurostar- mają moim skromnym zdaniem trochę za drogie bilety i monopol w tunelu, więc kto nie lubi latać i pływać ten nie ma wyboru. Zobaczymy, jak dopuszczą konkurencję i będzie ICE do Londynu- bezpośrednio z Niemiec i pewnie bez check inu.
2014-04-26 19:16:18 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Bylo dokladnie odwrotnie. Ze struktury przewozow pasazerskich PKP wyjeto dochodowe pociagi ekspresowe, stworzono IC aby spolke te (a przede wszystkim generowane przez nia zyski...) sprywatyzowac. Fatalne zarzadzanie, kosmiczne ceny, drastycznie spadajaca predkosc podrozy - skutek wieloletniej gospodarki rabunkowej na polskich torach - sprawily, ze IC zaczelo generowac straty. Remedium mialy stanowic Tanie Linie Kolejowe, ktore staly sie konkurencja dla pociagow pospiesznych PR. I ten pomysl "fachowcow" z IC okazal sie niewypalem, dlatego polityczni mocodawcy nieudacznikow z tej slawetnej spolki przekazali polaczenia pospieszne (oraz dotacje budzetowe!) wlasnie do IC. Skutek, jak mozna bylo przewidziec - zalosny. I to by bylo na tyle.
2014-04-26 19:40:38 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
A właśnie że nie było i nie wiem po co piszesz w dobie Internetu takie bzdury
Wynik finansowy IC
2007- 45,2 mln zysku netto !!

2008- 6,5 mln straty

I by nie być gołosłownym wg raportu NIK przyczyna takiej zmiany sytuacji to przejęcie zorganizowanej części PKP Przewozy Regionalne sp. zoo

Tak było a nie twoje pierdu pierdu
2014-04-26 21:37:17 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Na pocieszenie
wszystkim fanom
polskiej kolei
napisze że
finowie wożą
z rosjanami podróżnych

Helsinki-Petersburg-Helsinki
2014-04-27 11:03:55 Autor: pp11
---.adsl.inetia.pl
Warto zauważyć, że Eurostar jest projektem w 100 % prywatnym, sfinansowanym z prywatnych pieniędzy i przynoszącym dochody również prywatnym inwestorom, a jednocześnie nie wymagającym żadnego dotowania. Trudno jest w tej sytuacji czynić jakieś porównanie do PKP IC, które jest państwowe. Jakie ktoś ma tam mieć motywacje do wożenia większej liczby pasażerów czy jakiegoś rozwoju? Jeśli będą straty, to i tak zostaną pokryte przez właściciela. Eurostar tak nie działa, bo Eurostar jest po to, żeby zarabiać pieniądze.
2014-04-27 11:33:16 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Kolejny konfabulant

Ważni akcjonariusze London and Continental Railways (40%)
SNCF (35%)
SNCB/NMBS (5%)

Do tego dwaj poniżsi akcjonariusze są jednocześnie współwłaścicielami tej pierwszej firmy.
Do tego nie jest w 100 % prywatne także dlatego ze pierwsza spółka powstała z prywatyzacji BR czyli kolei brytyjskiej
Jeśli dodamy dziesiątki miliardów dolarów wydane przez rządy UK i Francji na budowę tego tunelu kredyty do dzisiaj nie spłacone to ta twoja prywatność i porównania do IC są całkowicie śmieszne.
2014-04-27 12:37:04 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Trako
To, co napisali Twoi oponenci ma swoją nazwę: Arogancka Ignorancja.
Niestety, coraz więcej tego w komentarzach; zamiast stosować zasadę: nie wiesz - milcz.
2014-04-27 12:50:15 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Trako
Ośmielę się jednak dodać poprawkę do podanych przez Ciebie danych (za http://www.eurostar.com/rw-en/about-eurostar/company-information/ownership-and-structure#.U1zfVKLn36A):
SNCF (55%), SNCB (5%) and LCR (40%)
2014-04-28 09:09:27 Autor: niepowiem
---.190.179.35
Trololo. Daliście się sprowokować.

Tak naprawdę wierzę, że kolej w Polsce powróci do łask, ale dopiero jak ludzie będą stać codziennie w kilkunastokilometrowych w swoich SUVach przez jakieś 10 lat. I jak każdy straci kogoś znajomego w wypadkach samochodowych. Jak ludzie zrozumieją, że samochód to środek transportu, a nie symbol statusu.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5