Partnerzy serwisu:

Eurostar utrzymuje dobrą passę. Lepsze wyniki w 2014 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Eurostar utrzymuje dobrą passę. Lepsze wyniki w 2014 r.
W minionym roku Eurostar poprawił zarówno swoje obroty, jak i zwiększył liczbę przewiezionych pasażerów. Nie wydaje się jednak, że dobra passa przewoźnika odwiedzie Brytyjczyków od pomysłu odsprzedania swoich udziałów w Eurostarze.

W klasie biznesowej Eurostaru sprzedaż biletów przewoźnika wzrosła o około 3% w stosunku do roku 2013. Całkowita liczba przewiezionych pasażerów również była wyższa o 3% od wyniku z 2013 roku i wyniosła 10,4 mln pasażerów. Nieznacznie wzrosły również zyski – z 54 mln funtów w roku 2013 do 55 mln funtów w roku 2014. Wzrost liczby sprzedanych biletów oraz wyższe zyski są jedną z przesłanek do tego, aby Eurostar powiększył swoją flotę o kolejne składy i takie też plany przewoźnik deklaruje. Eurostar wciąż zresztą poszerza swoją ofertę. Również w tym roku mają pojawić się nowe trasy – w tym trasa z Londynu, przez Lyon i Awinion do Marsylii. Pociągi w tej relacji ruszą 1 maja, a do podróży mają zachęcać pierwsze bilety, które będą sprzedawane po specjalnych cenach.

Nowe pociągi, większy komfort

W ciągu najbliższych trzech lat Eurostar planuje zainwestować 1 mld funtów w rozwój firmy. Sztandarowym projektem jest powiększenie floty przewoźnika o 17 pociągów, z których pierwszych dziesięć powinno zostać włączonych do regularnej obsługi linii pod koniec tego roku. Na pokładzie każdego pociągu e320 firmy Siemens będzie miejsce dla 900 pasażerów. Pociągi będą rozwijały prędkości do 320 km/h i będzie na nich o 20% więcej miejsca niż w pociągach przewoźnika, które kursują w tej chwili.

– Rok 2014 był dla nas szczególnie ważny. Świętowaliśmy dwudziestą rocznicę istnienia, a także zaprezentowaliśmy pierwszy z naszych nowych pociągów – powiedział Nocolas Petrovic – szef Eurostaru. – To już ostatnie miesiące, kiedy nasze nowe pociągi e320 są w fazie testów, a z końcem roku będą już w eksploatacji. W związku z tym, że odmładzamy nasz tabor, modernizujemy nasze stacje oraz inwestujemy w rozwój siatki połączeń, nasi pasażerowie mogą spodziewać się całkowitej transformacji jakości podróży – dodał Petrovic.

Brytyjczycy jednak sprzedają udziały

Poprawiające się wyniki przewozowe Eurostaru nie wpłynęły jednak na decyzję brytyjskiego rządu o odstąpieniu od zamiaru sprzedaży 40% udziałów, które posiada (posiadaczem 55% udziałów Eurostaru są Koleje Francuskie SNCF, 5% – Koleje Belgijskie SNCB). Udziałowcy Eurostaru nie zadeklarowali chęci odkupienia brytyjskich udziałów. Wiadomo, że po sfinalizowaniu transakcji, udziałowcy zawrą porozumienie co do składu zarządu. SNCF będzie miał pięciu członków zarządu, nowy inwestor – trzech i SNCB – jednego. Sprzedaż udziałów jest podyktowana koniecznością poprawy finansów państwa. Wyłonienie nowego właściciela udziałów powinno rozstrzygnąć się do końca pierwszego kwartału tego roku.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5