Partnerzy serwisu:

Eurostar pokaże nowe pociągi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/Eurostar/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Eurostar pokaże nowe pociągi
Po czterech latach od podpisania umowy, Eurostar - przewoźnik obsługujący połączenia kolejowe m. in. między Londynem a Paryżem, pokaże w listopadzie swoje nowe pociągi Velaro e320 wyprodukowane przez firmę Siemens. Wart ponad pół miliarda funtów kontrakt nie obył się bez komplikacji. Wszystko wskazuje na to, że pierwsze składy wyjadą na międzynarodowe trasy w przyszłym roku.

W październiku 2010 roku Eurostar zamówił 10 pociągów Velaro e320 do obsługi swoich połączeń, realizowanych tunelem pod kanałem La Manche. Zamówienie opiewające na kwotę 550 mln funtów okazało się niełatwym kontraktem. Dostawa pierwszego pociągu została pierwotnie zaplanowana na rok 2014. Harmonogram dostaw trzeba było jednak zmodyfikować, a to m. in. z powodu protestu firmy Alstom, która również walczyła o kontrakt. Dopiero w 2012 roku Siemens miał w pełni wolną drogę do realizacji zamówienia. Problem z dotrzymaniem terminów tkwił również w regulacjach dotyczących bezpieczeństwa. Pociągi mają przekraczać terytoria co najmniej czterech krajów, a w związku z tym muszą być one dostosowane do lokalnych przepisów. - Przyznaję, że nie doceniliśmy złożoności tych zamówień, które wzięliśmy na swoje barki - mówił w minionym roku na łamach niemieckiego dziennika „Sueddeutsche Zeitung” Roland Busch, członek zarządu grupy Siemens.

Kontrakt na dostawę pociągów dla Eurostaru został podpisany w trakcie realizacji zamówienia na pociągi Velaro D dla Deutsche Bahn. Tam jednak zarówno opóźnienia, jak i problemy w realizacji kontraktu, były znacznie większe.

Lepsza oferta

Nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Flota przewoźnika na tę chwilę nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Nowe pociągi e320 pozwolą uruchomić połączenia również z Amsterdamem, Kolonią i innymi miastami Europy. - W ciągu dwóch najbliższych lat nasi klienci zauważą zupełną transformację naszych połączeń, których jakość poprawimy na każdym etapie podróży - powiedział szef Eurostaru Nicolas Petrovic.

Dzięki nowym pociągom, w grudniu 2016 roku mają zostać uruchomione połączenia do Amsterdamu, a od maja przyszłego roku - do Lyonu. Eurostar ma jednak większy potencjał, ponieważ jest szansa na uruchomienie połączeń z Niemcami, a także uruchamianie kolejnych tras do Holandii, Francji i Szwajcarii. Nowe pociągi znacząco obniżą koszty eksploatacji i utrzymania floty. Nowe składy poprawią również zdolności przewozowe, ponieważ do tej pory w godzinach szczytu brakowało taboru do obsługi linii.

Tymczasem rząd...

Warto przypomnieć, że kilkanaście dni temu rząd Wielkiej Brytanii potwierdził zamiar sprzedaży 40 proc. swoich udziałów w firmie Eurostar, a tym samym zaprosił potencjalne podmioty do składania deklaracji zainteresowania uczestnictwem w przetargu. Sprzedaż jest podyktowana koniecznością poprawy finansów państwa. Według przedstawicieli rządu, nowy tabor Eurostaru znacznie poprawi atrakcyjność firmy i podwyższy jej wartość.

Od lat, choć w niezbyt szybkim tempie, Eurostarowi systematycznie rośnie liczba przewiezionych pasażerów. W 2013 roku z usług przewoźnika skorzystało ich ponad 10 mln.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5