NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Europa środkowa chce „bursztynowego" korytarza towarowego

| PLK 24.03.2016 10

Europa środkowa chce „bursztynowego" korytarza towarowego
fot. PLK
Ministerstwa transportu Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii podpisały i skierowały do Komisji Europejskiej list intencyjny w sprawie utworzenia nowego kolejowego korytarza towarowego nr 11. Pierwsze spotkanie w sprawie uruchomienia „bursztynowego” korytarza odbyło się w PKP PLK 23 marca br.
Nowy korytarz umożliwi połączenie ośrodków przemysłowo-handlowych Polski, Słowacji, Węgier i Słowenii wspólną ofertą w zakresie alokacji przepustowości dla międzynarodowych pociągów towarowych. W Polsce trasa korytarza „bursztynowego” połączy wschodnią i południową granicę i uzupełni obecne oferty korytarzy towarowych, przebiegających przez Polskę.

– Utworzenie nowego korytarza towarowego, łączącego Polskę, Słowację, Węgry i Słowenię to szansa na stworzenie nowej jakości przewozów towarowych. Korytarz „bursztynowy” zacieśni współpracę i usprawni kolejowy transport w Europie – mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu PLK.

Zakup trasy w jednym miejscu


Korytarz towarowy to szybsza i dogodniejsza obsługa kolejowego międzynarodowego transportu towarowego – nowy, zintegrowany produkt dla przewoźników i wnioskodawców, wykonujących międzynarodowy transport towarowy, umożliwiający zakup całej trasy przebiegającej przez kilka państw w jednym miejscu, w tzw. punkcie kompleksowej obsługi.

Celem utworzenia korytarza towarowego nr 11 jest promowanie kolei, jako środka transportu w międzynarodowych przewozach towarowych, poprawa konkurencyjności transportu kolejowego oraz lepsze wykorzystanie istniejącej przepustowości dla towarowych przewozów międzynarodowych. Bliska współpraca ministerstw właściwych ds. transportu, zarządców infrastruktury i organu alokującego z Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii powinna zapewnić skuteczne osiągnięcie celu.

Spotkanie zorganizowane 23 marca z inicjatywy PKP Polskie Linie Kolejowe SA zainicjowało współpracę zarządców infrastruktury i organu alokującego z czterech krajów. Współdziałanie umożliwi utworzenie struktury zarządzającej korytarza, opracowanie niezbędnych dokumentów i wypracowanie wspólnej oferty w zakresie alokowania przepustowości infrastruktury do obsługi międzynarodowego ruchu towarowego.

Potrzeba zgody KE

Uruchomienie „bursztynowego” korytarza towarowego może nastąpić pod koniec 2018 roku, jednak jest uzależnione od decyzji Komisji Europejskiej.

Spotkanie inicjujące przygotowania korytarza nr 11 to kolejne „korytarzowe” spotkanie zorganizowane przez PLK. Niespełna pięć miesięcy temu spółka była organizatorem inauguracyjnego spotkania nt. uruchomienia korytarza towarowego nr 5 Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie.
 
Rynek Kolejowy jako pierwszy publikował mapę ramowego przebiegu korytarza nr 11. Więcej informacji tutaj.
 
 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5