Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity ma za mało pociągów na 200 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
10-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity ma za mało pociągów na 200 km/h
fot. Jacek Goździewicz
- PKP IC już dziś ma zbyt mało taboru rozwijającego prędkość 200 km/h. Zamówienie nowych składów dużych prędkości jest więc konieczne, tym bardziej wobec ambitnych planów budowy „komponentu kolejowego” CPK – uznali uczestnicy debaty podczas Europejskiego Forum Taborowego. Podkreślono też znaczenie doświadczenia, zebranego podczas eksploatacji zespołów trakcyjnych ED250.

Członek zarządu PKP IC Adam Laskowski przypomniał, że przewoźnik zamierza kupić 23 elektryczne zespoły trakcyjne dużej prędkości. Spółka zamierza obsługiwać nimi zarówno linie modernizowane przez PKP PLK, jak i te, do których budowy przygotowuje się Centralny Port Komunikacyjny.

Zdaniem Laskowskiego sukces KDP jest gwarantowany, ponieważ popyt na pociągi między największymi metropoliami już dziś przewyższa podaż. – Połączenia z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa czy Łodzi są na tyle obłożone, że wymaga to zwiększenia liczby pociągów. Z pewnością dodatkowe, szybsze kursy będą cieszyły się zainteresowaniem podróżnych – przewidywał przedstawiciel PKP IC.

W ocenie zastępcy dyrektora Instytutu Kolejnictwa dr. Massela ostatnie lata pod względem przygotowań do budowy sieci KDP z prawdziwego zdarzenia nie poszły na marne. – Zbieramy przez cały czas doświadczenia w zakresie taboru dużej prędkości, eksploatowanego w Polsce – na razie z graniczną prędkością 200 km/h, którą jednak można rozwijać na coraz większej liczbie odcinków – od blisko 7 lat. Zarządca infrastruktury i przewoźnik uczą się tego. Pozwala nam to z większą pewnością wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała eksploatacja kolejnych takich odcinków – stwierdził naukowiec.

Jak przypomniał, trwa opracowywanie studiów wykonalności dla trasy KDP Łódź – Wrocław. – Nasza droga do KDP jest ewolucyjna. Już dziś widać, że 20 Pendolino to za mało. Jeśli zamierzenia PKP PLK zostaną zrealizowane, po wdrożeniu ERTMS po CMK będzie można jeździć 250 km/h – ocenił dr Massel.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Czy tramwaje dwusystemowe mogą przyjąć się w Polsce?

Zintegrowany transport

Czy tramwaje dwusystemowe mogą przyjąć się w Polsce?

Roman Czubiński 03 października 2021

Inwestycje tramwajowe: Tabor i infrastruktura wciąż wymagają odnowy

Zintegrowany transport

Inwestycje tramwajowe: Tabor i infrastruktura wciąż wymagają odnowy

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Czy tramwaje dwusystemowe mogą przyjąć się w Polsce?

Zintegrowany transport

Czy tramwaje dwusystemowe mogą przyjąć się w Polsce?

Roman Czubiński 03 października 2021

Inwestycje tramwajowe: Tabor i infrastruktura wciąż wymagają odnowy

Zintegrowany transport

Inwestycje tramwajowe: Tabor i infrastruktura wciąż wymagają odnowy

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij