Partnerzy serwisu:
Biznes

EP Logistics przewiozło zboże z Rumunii do Niemiec koleją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
05-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Czeska grupa EP uruchomiła przewozy zboża koleją z Rumuni do Niemiec. Powrót do transportu produktów rolnych po szynach wydatnie wsparło m.in. zniesienie opłat za dostęp do infrastruktury w Niemczech i zastosowanie lokomotywy wielosystemowej.

Pierwszy pociąg został zrealizowany w lipcu. Załadunek odbył się w Sântana w zachodniej Rumunii, a stacją docelową była Brema w północnych Niemczech. Pociąg miał przejechać przez Węgry, Słowację, Czechy i prawie całe Niemcy. Niestety nie obyło się bez przeszkód – ulewne deszcze spowodowały zalanie przejścia granicznego Decin – Bad Schandau oraz konieczność objazdu przez Polskę. Na całej trasie wykorzystana została wielosystemowa lokomotywa Siemens Vectron MS.

Do EP należało nie tylko wykonanie przewozu – spółki z holdingu zajęły się kompleksową usługą dla podmiotów kupujących zboże w Niemczech. – Nasza firma EP Resources DE dokonuje zakupów surowca w Rumunii i na Węgrzech na rzecz kontrahentów niemieckich, a EP Logistics Int. organizuje dostawę – powiedział Brian Pape szef EP Resources w Hamburgu, dodając, że możliwość zbudowania kompleksowej oferty daje EP dużą przewagę konkurencyjną.

Wracają przewozy produktów rolnych koleją

W przeciągu ostatnich dwóch dekad rolnictwo oraz przemysł przetwórczy odchodziły, z przyczyn ekonomicznych i trudności operacyjnych, od transportu kolejowego. Jednakże od kilku lat możemy zaobserwować odwrotny trend, a transport kolejowy produktów rolniczych z Europy Środkowo-Wschodniej do krajów zachodnich osiąga dwucyfrową dynamikę wzrostu. Trend ten wzmacnia niestabilny, a przeważnie niski poziom wód w rzekach wykorzystywanych do transportu płodów rolnych, przede wszystkim Dunaju.

Kolejnym elementem wspierającym ten trend jest polityka eliminacji gazów cieplarnianych i związane z tym wsparcie finansowe dla przenoszenia transportu z ciężarówek na kolej. Należy zauważyć, że w Niemczech została od czerwca praktycznie wyeliminowana opłata za dostęp do infrastruktury kolejowej (zniżka wynosi 99%). Dzięki temu udział kolei w transporcie produktów rolnych w regionie Europy Środkowej sięgnął już 19%, choć liderem wciąż pozostaje transport drogowy (47%).

– Szacujemy wolumeny produktów rolnych przewożonych z Europy Środkowej na Zachód, przede wszystkim do Niemiec i Włoch, na około 14 mln ton – powiedział Zbigniew Klepacki, prezes EP Logistics International a.s. w Pradze. – Aby obsłużyć takie transporty, trzeba mieć dobrze funkcjonujące operacje kolejowe we wszystkich krajach naszego regionu, a EP Logistics International je posiada. Lecz najważniejsza jest zmiana myślenia o biznesie kolejowym. Należy oferować zintegrowany produkt (transport kolejowy oraz dodatkowe usługi) oraz myśleć w kategorii korytarzy transportowych, a nie wyłącznie przewozów krajowych – podsumowuje.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przewozy towarowe pod znakiem wojny

Biznes

Przewozy towarowe pod znakiem wojny

Roman Czubiński 03 lipca 2023

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Ukraiński eksport: Kolej niezbędna do przewozu zbóż

Prawo i polityka

Kolej nagle ma przewieźć 10 mln ton zbóż do portów

Infrastruktura

Kolejne trzy wielosystemowe Vectrony w Polsce [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Przewozy towarowe pod znakiem wojny

Biznes

Przewozy towarowe pod znakiem wojny

Roman Czubiński 03 lipca 2023

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Ukraiński eksport: Kolej niezbędna do przewozu zbóż

Prawo i polityka

Kolej nagle ma przewieźć 10 mln ton zbóż do portów

Infrastruktura

Kolejne trzy wielosystemowe Vectrony w Polsce [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5