NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

EN57AL wciąż czeka na naprawę po wypadku

| Jakub Madrjas 21.04.2016 430

EN57AL wciąż czeka na naprawę po wypadku
Bliźniaczy EN57AL w WarszawieFot. RK
Zmodernizowany ezt EN57AL-3007 wciąż czeka na naprawę po wypadku, do którego doszło w zeszłym roku. Właśnie ogłoszono kolejny przetarg w tej sprawie.
Jednostka wyprodukowana w 1965 roku jest własnością województwa lubelskiego. W 2011 przeszła modernizację w ZNTK Mińsk Mazowiecki do typu EN57AL. 18 listopada 2015 r. obsługując pociąg nr 22076 rel. Chełm – Łuków pojazd został uszkodzony w wyniku najechania na powalone na tory drzewo.

– Komisja kolejowa prowadząca postępowanie ustaliła, że winę za zaistniały wypadek ponosi PKP PLK jako zarządca linii. Bezpośrednio po wypadku zostały wykonane oględziny pojazdu z udziałem przedstawicieli jego producenta – ZNTK Mińsk Maz. W wyniku tych oględzin stwierdzono uszkodzenia klimatyzatora (typ już nie produkowany) i systemu czerpania powietrza do układu klimatyzacji, malatury pojazdu, szyb okiennych i pantografu (wymiana na nowy) – wyjaśnia Zofia Dziewulska z Lubelskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.

W styczniu Lubelski Oddział Przewozów Regionalnych ogłosił przetarg na wykonanie usługi naprawy powypadkowej jednostki, jednak zostało ono anulowane z powodu przekroczenia wartości szacunkowej, którą przeznaczył na realizację zadania. Jak tłumaczy Dziewulska, podczas rozeznania zmierzającego do ustalenia szacunkowej wartości zamówienia otrzymano ofertę cenową od ZNTK Mińsk Mazowiecki na kwotę kilkudziesięciu tysięcy złotych. Tymczasem złożona w przetargu oferta była blisko pięciokrotnie wyższa od kwoty pierwotnej.

Teraz – po udzieleniu zgody przez centralę spółki na podniesienie kwoty zamówienia – ogłoszono kolejny przetarg w tej sprawie. Pojazd wymaga prac blacharskich, lakierniczych i mechanicznych, nowego pantografu i klimatyzatora oraz kilku par drzwi i okien. Szacunkowa wartość zamówienia to obecnie między 200 tys. a 300 tys. złotych netto. Przy wyborze wykonawcy oprócz ceny będzie się liczył okres przyznanej gwarancji (w 20 proc.).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lublin (381)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lublin (381)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5