Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

EN57 w Kolejach Śląskich pojeżdżą nieco dłużej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
EN57 w Kolejach Śląskich pojeżdżą nieco dłużej
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plEN57 w Kolejach Śląskich pojeżdżą nieco dłużej
Żywot elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 na Śląsku przedłuża się. Choć miały je zastąpić nowe Elfy 2, wciąż zachodzi potrzeba pożyczania starych pojazdów.

Koleje Śląskie właśnie podpisały umowę na dzierżawę 8 EN57 wraz ze świadczeniem usługi utrzymania. Konieczność wypożyczenia kilkudziesięcioletnich pojazdów zaszła w związku z opóźnionymi dostawami Elfów 2, które realizuje Pesa.

– Pomimo podpisanej umowy (…) na dostarczenie fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2 przez firmę Pesa Bydgoszcz, wykonawca nie realizuje przedmiotowej umowy zgodnie z harmonogramem. Koleje Śląskie nie mogły przewidzieć zaistniałej sytuacji, w związku z czym w trybie nagłym zachodzi konieczność uzupełnienia ilości taboru do zapewnienia ciągłości przewozowej spółki – czytamy w opisie zamówienia, zleconego Przewozom Regionalnym bez przetargu.

Dlaczego jednak Koleje Śląskie wypożyczają aż 8 jednostek, skoro Pesa dostarczyć ma jeszcze 5 pociągów z liczącego 13 pociągów zamówienia? To m.in. ze względu na naprawy awaryjne i konieczność wyłączenia części pociągów w celu wykonania przeglądów okresowych. Pożyczenie EN57 jest korzystne ze względów organizacyjnych: na rynku pojazdy te są dostępne, a maszyniści posiadają na nie autoryzację. Ponadto także w tej chwili w KŚ jeździ 8 pojazdów tego typu.

W grudniu Koleje Śląskie odebrały swojego siódmego Elfa. Pesa musi jeszcze dostarczyć na Śląsk 5 czteroczłonowych Elfów 2. Pojazdy te mają dotrzeć do przewoźnika do końca pierwszego kwartału 2019. 8 EN57 ma jeździć w Kolejach Śląskich właśnie do tego czasu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5