Partnerzy serwisu:
Przetargi

EN57 Kolei Dolnośląskich do naprawy. „Głęboka modernizacja tych pojazdów nie ma już sensu”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
EN57 Kolei Dolnośląskich do naprawy. „Głęboka modernizacja tych pojazdów nie ma już sensu”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plZdaniem prezesa Kolei Dolnośląskich "głębokie modernizacje" EN57 są już za drogie
Koleje Dolnośląskie naprawią i delikatnie zmodernizują elektryczny zespół trakcyjny EN57. – Mam nadzieję, że to ostatnie prace przy tym taborze, dlatego będą one dość ograniczone. Wolimy mieć wkład własny na zakup nowych pociągów, niż wiecznie modernizować przestarzałą konstrukcję – powiedział Piotr Rachwalski, prezes KD.

Do naprawy poziomu P4 idzie EN57 o numerze 1703. W ramach prac przy pojeździe wykonane zostaną elementy modernizacji, ale unowocześnienie pojazdu nie będzie głębokie. Pojazd otrzyma nowe drzwi, toaletę z zamkniętym układem odprowadzania nieczystości i system informacji pasażerskiej. Odświeżone będzie wnętrze pojazdu poprzez wymianę siedzeń i wykładzin, zamontowane zostaną uchwyty na rowery i monitoring. Maszynista, dzięki sygnalizacji położenia drzwi, będzie miał pewność, że rusza z peronu z zamkniętymi drzwiami, otrzyma też nowy radiotelefon i odświeżone miejsce pracy. W ramach modernizacji w pojeździe nie będą montowane nowe silniki trakcyjne, nie będzie też wymiany czoła pojazdu.

– To kosztuje już zbyt wiele, a mimo nowych silników, nawet po modernizacji EN57 są dość hałaśliwe, ze względu na niepoddający się modernizacji układ biegowy. Mamy na to twarde dane wynikające z ankiet przeprowadzanych wśród pasażerów. Kłopotliwy jest też poziom podłogi. W sytuacji, kiedy głęboka modernizacja EN57 kosztuje tyle, ile połowa nowego pojazdu lub nawet więcej, wolimy skupić się w przyszłości na zakupach nowego taboru, który jest przyjmowany przez naszych pasażerów znacznie lepiej niż zmodernizowane jednostki – mówi Piotr Rachwalski, który dodaje, że naprawiany EN57 będzie wykorzystywany na liniach o parametrach, na których prędkość 110 km/h wydaje się wystarczająca, a z czasem będzie wykorzystywany jako tabor zastępczy w sytuacji np. awarii nowszych pojazdów bądź ich planowanych przeglądów.

Oferty na udział w postępowaniu na naprawę dolnośląskiego EN57 można składać do 14 września. KD zamierzają przeznaczyć maksymalnie prawie 2 mln zł na wykonanie prac przy pojeździe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Biznes

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Roman Czubiński 20 kwietnia 2020

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Tabor i technika

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Roman Czubiński 09 listopada 2017

Perspektywa modernizacji taboru PKP Intercity nie zachwyca producentów

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Biznes

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Roman Czubiński 20 kwietnia 2020

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Tabor i technika

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Roman Czubiński 09 listopada 2017

Perspektywa modernizacji taboru PKP Intercity nie zachwyca producentów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5