NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

EN57 Kolei Dolnośląskich do naprawy. „Głęboka modernizacja tych pojazdów nie ma już sensu”

| Michał Szymajda 09.08.2016 854

EN57 Kolei Dolnośląskich do naprawy. „Głęboka modernizacja tych pojazdów nie ma już sensu”
Zdaniem prezesa Kolei Dolnośląskich "głębokie modernizacje" EN57 są już za drogieFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Koleje Dolnośląskie naprawią i delikatnie zmodernizują elektryczny zespół trakcyjny EN57. – Mam nadzieję, że to ostatnie prace przy tym taborze, dlatego będą one dość ograniczone. Wolimy mieć wkład własny na zakup nowych pociągów, niż wiecznie modernizować przestarzałą konstrukcję – powiedział Piotr Rachwalski, prezes KD.
Do naprawy poziomu P4 idzie EN57 o numerze 1703. W ramach prac przy pojeździe wykonane zostaną elementy modernizacji, ale unowocześnienie pojazdu nie będzie głębokie. Pojazd otrzyma nowe drzwi, toaletę z zamkniętym układem odprowadzania nieczystości i system informacji pasażerskiej. Odświeżone będzie wnętrze pojazdu poprzez wymianę siedzeń i wykładzin, zamontowane zostaną uchwyty na rowery i monitoring. Maszynista, dzięki sygnalizacji położenia drzwi, będzie miał pewność, że rusza z peronu z zamkniętymi drzwiami, otrzyma też nowy radiotelefon i odświeżone miejsce pracy. W ramach modernizacji w pojeździe nie będą montowane nowe silniki trakcyjne, nie będzie też wymiany czoła pojazdu.

– To kosztuje już zbyt wiele, a mimo nowych silników, nawet po modernizacji EN57 są dość hałaśliwe, ze względu na niepoddający się modernizacji układ biegowy. Mamy na to twarde dane wynikające z ankiet przeprowadzanych wśród pasażerów. Kłopotliwy jest też poziom podłogi. W sytuacji, kiedy głęboka modernizacja EN57 kosztuje tyle, ile połowa nowego pojazdu lub nawet więcej, wolimy skupić się w przyszłości na zakupach nowego taboru, który jest przyjmowany przez naszych pasażerów znacznie lepiej niż zmodernizowane jednostki – mówi Piotr Rachwalski, który dodaje, że naprawiany EN57 będzie wykorzystywany na liniach o parametrach, na których prędkość 110 km/h wydaje się wystarczająca, a z czasem będzie wykorzystywany jako tabor zastępczy w sytuacji np. awarii nowszych pojazdów bądź ich planowanych przeglądów.

Oferty na udział w postępowaniu na naprawę dolnośląskiego EN57 można składać do 14 września. KD zamierzają przeznaczyć maksymalnie prawie 2 mln zł na wykonanie prac przy pojeździe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk (80)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Dolny Śląsk (80)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5