NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

EN57 Kolei Dolnośląskich do naprawy. „Głęboka modernizacja tych pojazdów nie ma już sensu”

| Michał Szymajda 09.08.2016 924

EN57 Kolei Dolnośląskich do naprawy. „Głęboka modernizacja tych pojazdów nie ma już sensu”
Zdaniem prezesa Kolei Dolnośląskich "głębokie modernizacje" EN57 są już za drogieFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Koleje Dolnośląskie naprawią i delikatnie zmodernizują elektryczny zespół trakcyjny EN57. – Mam nadzieję, że to ostatnie prace przy tym taborze, dlatego będą one dość ograniczone. Wolimy mieć wkład własny na zakup nowych pociągów, niż wiecznie modernizować przestarzałą konstrukcję – powiedział Piotr Rachwalski, prezes KD.
Do naprawy poziomu P4 idzie EN57 o numerze 1703. W ramach prac przy pojeździe wykonane zostaną elementy modernizacji, ale unowocześnienie pojazdu nie będzie głębokie. Pojazd otrzyma nowe drzwi, toaletę z zamkniętym układem odprowadzania nieczystości i system informacji pasażerskiej. Odświeżone będzie wnętrze pojazdu poprzez wymianę siedzeń i wykładzin, zamontowane zostaną uchwyty na rowery i monitoring. Maszynista, dzięki sygnalizacji położenia drzwi, będzie miał pewność, że rusza z peronu z zamkniętymi drzwiami, otrzyma też nowy radiotelefon i odświeżone miejsce pracy. W ramach modernizacji w pojeździe nie będą montowane nowe silniki trakcyjne, nie będzie też wymiany czoła pojazdu.

– To kosztuje już zbyt wiele, a mimo nowych silników, nawet po modernizacji EN57 są dość hałaśliwe, ze względu na niepoddający się modernizacji układ biegowy. Mamy na to twarde dane wynikające z ankiet przeprowadzanych wśród pasażerów. Kłopotliwy jest też poziom podłogi. W sytuacji, kiedy głęboka modernizacja EN57 kosztuje tyle, ile połowa nowego pojazdu lub nawet więcej, wolimy skupić się w przyszłości na zakupach nowego taboru, który jest przyjmowany przez naszych pasażerów znacznie lepiej niż zmodernizowane jednostki – mówi Piotr Rachwalski, który dodaje, że naprawiany EN57 będzie wykorzystywany na liniach o parametrach, na których prędkość 110 km/h wydaje się wystarczająca, a z czasem będzie wykorzystywany jako tabor zastępczy w sytuacji np. awarii nowszych pojazdów bądź ich planowanych przeglądów.

Oferty na udział w postępowaniu na naprawę dolnośląskiego EN57 można składać do 14 września. KD zamierzają przeznaczyć maksymalnie prawie 2 mln zł na wykonanie prac przy pojeździe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk (80)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Dolny Śląsk (80)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5